کشتیهای کفروب خارجی در اجاره برخی از پیمانکاران ایرانی هستند نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه کشتیهای صنعتی یا کفروب تابعیت کشورهای خارجی بهویژه چینی را دارند، گفت: کشتیهای کفروب خارجی در اجاره برخی از پیمانکاران ایرانی هستند. به گزارش ماریننیوز، احمد مرادی درباره وضعیت حضور کشتیهای کفروب صنعتی در چرخه صنعت صیادی، […]
کشتیهای کفروب خارجی در اجاره برخی از پیمانکاران ایرانی هستند
نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه کشتیهای صنعتی یا کفروب تابعیت کشورهای خارجی بهویژه چینی را دارند، گفت: کشتیهای کفروب خارجی در اجاره برخی از پیمانکاران ایرانی هستند.
به گزارش ماریننیوز، احمد مرادی درباره وضعیت حضور کشتیهای کفروب صنعتی در چرخه صنعت صیادی، گفت: صیادان سنتی به جز صید ماهی منبع درآمدی ندارند، اما متأسفانه کشتیهای صنعتی با صیدهای کفروب ماهیهای خرد را که منبع غذایی ماهیهای بزرگ به شمار میآیند را صید میکنند.
نماینده مردم بندرعباس، حاجیآباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از عوامل کاهش آبزیان دریایی صیدهای بیرویه توسط کشتیهای صنعتی کفروب است، گفت: کشتیهای صنعتی کفروب با ابزارهای ماهوارهای، گلههای آبزیان دریایی اعم از کوچک و بزرگ را شناسایی و در نهایت صید میکنند.
وی تصریح کرد: تور ترال با کشیده شدن در آبهای میان سطحی و عمیق، کف دریا را جارو میکند و باعث برهم خوردن توازن آبزیان دریایی در دریا میشود.
وی با بیان اینکه جای تعجب دارد «چرا مالکان شناورها تحت حمایت بیمه صیادی قرار نمیگیرند»، ادامه داد: عدم عضویت مالک شناور در بیمه صیادی مانعی برای تشویق سرمایهگذاری در صنعت صیادی تلقی میشود. بنابراین جا دارد در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای ایجاد فرصتهای اشتغال از سرمایهگذار داخلی حمایت شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس، یادآور شد: تفاوت صیادی سنتی و صنعتی را میتوان در فاصله حریم و میزان صید بررسی کرد؛ زیرا صیادان سنتی در فاصله نزدیک به ساحل صید میکنند؛ اما کشتیهای صنعتی میتوانند در اعماق دریا نیز به صیادی بپردازند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.