سهم خواهی اصناف از کرسی‌های شورای شهر

سهم خواهی اصناف از کرسی‌های شورای شهر در آستانه پنجمین انتخابات شورای شهر قرار داریم در این دور اصناف با ارایه لیست قصد ورود به شورای شهر تهران را دارند. به نظر اکثر فعالان اصناف عدم حضور از این طیف در شورای شهر باعث شده است تا حق ‌و حقوق صنفی این عزیزان در این […]

سهم خواهی اصناف از کرسی‌های شورای شهر

در آستانه پنجمین انتخابات شورای شهر قرار داریم در این دور اصناف با ارایه لیست قصد ورود به شورای شهر تهران را دارند. به نظر اکثر فعالان اصناف عدم حضور از این طیف در شورای شهر باعث شده است تا حق ‌و حقوق صنفی این عزیزان در این نهاد تصمیم‌گیر شهری نادیده گرفته شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، از این رو برای اولین بار اتاق اصناف تهران‌ و ری و شمیرانات با هدف دفاع از حقوق واحدهای صنفی در نهادهای تصمیم‌ساز تصمیم گرفتن تا با لیست صرفاً صنفی در انتخابات شرکت نمایند به همین منظور لیست ائتلاف اصناف شکل گرفته است. اصنافی که تلاش دارند چند کرسی از کرسی‌های شورای شهر را که میان قشرهای مختلف مثل سیاسیون، هنرمندان، ورزشکاران و متخصصان شهری تقسیم شده است، سهم‌خواهی کنند. این‌که اصناف در این کارزار انتخاباتی چقدر پیروز خواهند شد بعد از اعلام نتایج انتخابات مشخص خواهد شد.

حضور اصناف در شورای شهر منشأ اتخاذ تدابیر اصولی

 رییس اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران در ارتباط با حضور نماینده اصناف در شورای شهر گفت: حضور نمایندگان اتاق اصناف در شورای شهر منشأ اتخاذ تدابیر اصولی در حوزه اصناف و باعث جلوگیری از تضییع حقوق آنها خواهد شد.

محمدحسین‌نورایی‌آشتیانی با تأکید بر حضور نمایندگان صنفی در شورای اسلامی شهر گفت: شورای اسلامی شهر تهران پارلمان شهری، مرجع سیاست‌گذاری و وضع مقررات مربوط به شهر می‌باشد و با توجه به ارتباط مستقیم تصمیمات متخذه در این شورا با حوزه اصناف که اهمیت ویژه‌ای را در نظام شهری به خود اختصاص می‌دهند، یقیناً حضور نمایندگان اتاق اصناف در شورای اسلامی می‌تواند منشأ اتخاذ تدابیر اصولی در حوزه اصناف و احیاناً جلوگیری از تضییع حقوق آنها گردد.

وی تأکید ‌کرد: البته این امر مستلزم هماهنگی و ایجاد بستر مناسب و همکاری همه جانبه جهت معرفی کاندیداهای دارای صلاحیت از طرف اصناف به هنگام برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر تهران می‌باشد.

حضور اصناف در شورای شهر و پیشرفت در وضعیت کنونی

 رییس اتحادیه صنف سمساران و امانت فروشان تهران با تأکید بر حضور نماینده اصناف در شورای شهر گفت: حضور صنوف در شورای شهر قطع به یقین تأثیر به‌سزایی در پیشرفت وضعیت کنونی زیر مجموعه اتاق اصناف خواهد داشت.

داوودعبداللهی‌فرد هم در خصوص ضرورت حضور نمایندگان اصناف در شورای شهر عنوان‌ کرد: اگر بتوانیم ترکیبی از تمام اقشار صنفی در شورا را داشته باشیم که نمایندگی صنوف را عهده‌دار باشند و بتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند، شورای شهر برای اصناف تأثیرات مثبتی به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: با توجه به حضور هنرمندان، ورزشکاران و دیگر اقشار در شورای شهر، باید اصناف و دیگر قطب‌های اجتماعی هم در این شورا باشند تا در مجموع بتوانند برای دستیابی به یک مدیریت بهینه و داشتن شهری ایده‏آل، تمام نیاز‌های آن را پاسخگو باشند. مع‏الوصف حضور نمایندگان اصناف در شورای شهر الزامی است و قوت قلب برای قشر اصناف خواهد بود.

این مقام صنفی در ادامه بیان کرد: اصناف بزرگ‌‌‌ترین بخش نظام اقتصادی کشور و از جمله بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط به شمار می‌روند که بخش اعظمی از تولید و خدمات را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین با توجه به گستره آنها در کشور علاوه بر ایفای نقش مؤثر در عرصه اقتصادی در مسایل اجتماعی و فرهنگی نیز نقش مهمی دارند‌؛ لذا ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که اصناف در عرصه‌های مختلف و از همه مهم‌تر عرصه اقتصادی دارند باعث شده نگاه‌ها به سمت این بخش به عنوان بخشی اثرگذار در اقتصاد مقاومتی و همچنین برخورد با کالای قاچاق در نظام توزیع جلب شود.

حضور اصناف در مدیریت شهری امری بدیهی و لازم

رییس اتحادیه صنف آسانسور، تعمیر و تولیدکنندگان وسایل الکترومکانیکی تهران با تأکید بر اهمیت حضور اصناف در شورای شهر گفت: از آنجا که اصناف از مهم‌ترین اقشار و تأثیرگذار‌‌ترین آنها هستند پس حضورشان در شورای شهر امری بدیهی است.

علی‌اکبر ایلخانی با اشاره به پتانسیل اصناف در تمام زمینه‌ها تأکید ‌کرد: اصناف در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بسیاری امور دیگر دارای پتانسیل‏های فراوان به لحاظ مدیریتی، سیاست‌گذاری و اتخاذ تصمیمات بهینه برای مدیریت شهری می‌باشند؛ لذا باید نماینده یا نمایندگان آنها در شورای شهر حضور یابند.

بازخوانی، تجدید نظر و تغییر اساسی در مدیریت شهری با حضور اصناف

رییس اتحادیه صنف بنکداران و طاقه فروشان بر حضور اصناف در مراجع تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز تأکید ‌کرد و گفت: فقط در چنین شرایطی است که شاهد تدوین و تصویب قوانینی خواهیم بود که مشکلات کنونی را حل کند.

امیر قدیمی‌نژاد تأکید ‌کرد: چه بسا نابودی صنعت گسترده و ارز آور نساجی، تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری بی‌شمار کارگران و در پی آن ناهنجاری‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی ناشی از عدم حضور اصناف و کارشناسان صنفی در مراکز مرتبط و استفاده نکردن از نظرات آنها می‌باشد.

 

وی تأکید ‌کرد: متأسفانه وضع قوانین غیرکارشناسانه و بی‌تدبیرانه به جای حمایت از تولید داخلی فقط به نابودی صنایع داخلی کمک می‌کند.