استفاده از پرونده های الکترونیکی پس از اتمام اسکن توسط شرکت برنده مناقصه

استفاده از پرونده های الکترونیکی پس از اتمام اسکن توسط شرکت برنده مناقصه   رییس ثبت اسناد و املاک شهرستان بجنورد گفت: در ادامه طرح کاداستر و خروج از ثبت سنتی و حرکت به سوی ثبت نوین در سال ۹۵ تعداد ۱۲ هزار و ۳۹۲ برگ اسناد مالکیت کاداستری صادر و تحویل اشخاص حقیقی و […]

استفاده از پرونده های الکترونیکی پس از اتمام اسکن توسط شرکت برنده مناقصه

 

رییس ثبت اسناد و املاک شهرستان بجنورد گفت: در ادامه طرح کاداستر و خروج از ثبت سنتی و حرکت به سوی ثبت نوین در سال ۹۵ تعداد ۱۲ هزار و ۳۹۲ برگ اسناد مالکیت کاداستری صادر و تحویل اشخاص حقیقی و حقوقی شده است.

علی‌خان‌نادری رییس ثبت اسناد و املاک شهرستان بجنورد در گفت‌وگو با میزان عملکرد سال ۱۳۹۵ اداره ثبت استناد این شهرستان را تشریح کرد و گفت: در ۱۲ ماهه سال ۹۵ مبلغ ۵۰۷٫۷۲۷٫۴۳۲٫۱۴۵ریال مطالبات بانک‌ها توسط اجرای ثبت شهرستان وصول شده است که از مبلغ فوق مبلغ ۵۲۰٫۲۱۹٫۸۴۱٫۳۴۰ ریال مربوط به بانک‌های دولتی و مبلغ ۹۸۷٫۵۰۷٫۵۹۱٫۱۱۰ ریال مربوط به بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی است.

این مقام قضایی بیان ‌کرد: در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۱۹۸ فقره پرونده مکانیزه در شعبه اجرا، اعم از مهریه و چک و… تشکیل شده و تعداد ۵۶۳ فقره پرونده مختومه شده است.

نادری ادامه داد: میزان ۹۵۷٫۷۵۳٫۵۲۳٫۳۸۰ ریال دریافتی کل سپرده‌ای اشخاص و سپرده‌ای اجرایی در سال ۹۵ بوده است.

وی گفت: تعداد ۴۰۰۵ واقعه ازدواج و تعداد ۷۵۸ واقعه طلاق در ۱۱ دفتر رسمی ازدواج و طلاق در بجنورد ثبت شده است و تعداد ۷۲هزارو۴۹۱ مورد جمع کل معاملات اعم از معاملات قطعی منقول و… منقول و غیره در ۲۵ دفتر اسناد رسمی در سطح شهرستان نیز به ثبت رسیده است.

مدیر ثبت اسناد املاک شهرستان بجنورد اظهار کرد: در ادامه طرح کاداستر و خروج از ثبت سنتی و حرکت به سوی ثبت نوین در سال ۹۵ تعداد ۱۲ هزار و ۳۹۲ برگ اسناد مالکیت کاداستری صادر و تحویل اشخاص حقیقی و حقوقی شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ با تعاملات صورت پذیرفته با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان توانسته‌ایم تعداد ۱۲۲ فقره سند مالکیت موقوفه اعم از بقاع متبرکه، مساجد و… را ثبت و صادر کنیم.

نادری گفت: در اجرای صدور اسناد مالکیت دولتی نیز تعداد ۲۹۵ فقره سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی و بهره‌برداری دستگاه‌های اجرایی صادر و تسلیم شده است.

رییس ثبت اسناد و املاک بجنورد در خصوص قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی نیز عنوان ‌کرد: از ابتدای اجرای این قانون از سال ۹۱ تعداد ۱۱ هزار و ۳۵ مورد ثبت نام تقاضای صدور اسناد مالکیت داشته‌ایم که از این مقدار تعداد ۵۰۵ مورد زمین‌های مزروعی و تعداد ۶۰ مورد باغ و ۱۰ هزارو۴۷۰ مورد ساختمان در سایت مربوطه ثبت شده و مدارک آنان نیز از طریق پست وصول و در جریان رسیدگی می‌باشد که از مجموع ثبت نام‌های فوق‌الذکر تعداد ۹ هزار و ۱۰۲ مورد منجر به صدور رای هیأت قانون تعیین تکلیف شده است.

وی همچنین افزود: در اجرای قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن از مجموع ۲۲۰۷ پرونده موجود، تعداد ۱۴۵۱ پرونده منجر به صدور رای هیأت قانون مذکور شده است و از این تعداد، ۵۸۹ مورد منجر به صدور اسناد مالکیت گردیده است که تحویل و تسلیم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شده است.

این مقام قضایی در خصوص آخرین وضعیت تشکیل پروندهای ثبتی الکترونیکی و اسکن پرونده‌های ثبتی تصریح‌ کرد: با عنایت به تلاش‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان‌شمالی پرونده‌های واحد ثبتی بجنورد توسط شرکت برنده مناقصه اسکن شده است که با اتمام این پروژه، پس از بررسی، پرونده‌ها به صورت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های اداره کل محترم ثبت اسناد و املاک خراسان‌شمالی و مساعدت‌های صورت پذیرفته در موضوع اسکن پرونده‌های ثبتی تقدیر و تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد با رویکردی که اداره کل در بحث نیروی انسانی و مرتفع کردن مشکلات در دست اقدام دارد بتوان امور ثبتی را سرعت و دقت بالاتری نسبت به گذشته انجام داد و بتوان انگیزه و رغبت را در بین پرسنل تقویت کرد.