عضو هیأت رییسه کمیسیون برنامه، بودجه:حمایت از تولید؛ اول و آخر اجرای اقتصاد مقاومتی

  عیسی امامی با بیان این‌که اول و آخر اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است، گفت: دولت باید با اجرای کامل طرح هدفمندی و ساماندهی آن سهم تولید را از این منابع پرداخت کند. به گزارش خانه ملت، عضو هیأت رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که حمایت از تولید […]

 

عیسی امامی با بیان این‌که اول و آخر اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است، گفت: دولت باید با اجرای کامل طرح هدفمندی و ساماندهی آن سهم تولید را از این منابع پرداخت کند.

به گزارش خانه ملت، عضو هیأت رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که حمایت از تولید ملی مهم‌ترین اولویت اجرای اقتصاد مقاومتی است، گفت: با فعال شدن واحدهای تولیدی میزان اشتغال افزایش و سهم ارزش افزوده بیش‌تر می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا با اشاره به این‌که در صورت حمایت بیش‌تر از تولید ملی از واردات بی‌رویه جلوگیری می‌شود، افزود: در نتیجه نیروی کار فارغ‌التحصیل ما که به نظر می‌رسد سال‌های زیادی بدون بسترسازی و برنامه‌ریزی دولت در رشته‌های مختلف دانشگاهی تحصیل کرده‌اند، می‌توانند همراه با سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور به آغوش بازار کار برگردند.

مزیت مهم حمایت از تولید داخل توسعه اقتصاد کشور است

امامی با بیان این که باید امنیت سرمایه، امنیت شغلی نیروی کار و امنیت صاحبان سرمایه کشور را تأمین کنیم، ادامه داد: در همین زمینه تثبیت نرخ ارز، حفظ ارزش پول ملی، ثبت نرخ کالاهای تولیدی در داخل با کیفیت مطلوب، کنترل تورم و استفاده از بیمه‌های مختلف ضروری است.

وی با تأکید بر این‌که اول و آخر اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است، ادامه داد: متأسفانه سهم تولید از منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نمی‌شود، که دولت باید با اجرای کامل طرح هدفمندی و ساماندهی آن سهم تولید را از این منابع پرداخت کند.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مزیت مهم حمایت از تولید داخل را توسعه اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: در صورتی که صنایع کشور با تمام توان خود فعالیت کنند؛ تولید کشور افزایش خواهد یافت که این موضوع در نهایت به رشد اقتصادی و رسیدن به اهداف مورد نظر در برنامه‌های کلان اقتصادی کشور منجر شود.