مهدی قرهداغلی -دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو، با اشاره به مشکلات بسیار جدی تأمین مالی در صنعت قطعهسازی خودرو، گفت: ۱۲۰ همت آیندهفروش خودروسازان داخلی در قالب قراردادها صورت گرفته و همچنین ۱۶۰ همت مطالبات تعیینتکلیف نشده زنجیره تأمین داخلی از خودروسازان وجود دارد. به گزارش مناقصهمزایده، آرش محبینژاد؛ در […]
مهدی قرهداغلی -دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو، با اشاره به مشکلات بسیار جدی تأمین مالی در صنعت قطعهسازی خودرو، گفت: ۱۲۰ همت آیندهفروش خودروسازان داخلی در قالب قراردادها صورت گرفته و همچنین ۱۶۰ همت مطالبات تعیینتکلیف نشده زنجیره تأمین داخلی از خودروسازان وجود دارد. به گزارش مناقصهمزایده، آرش محبینژاد؛ در نشست تخصصی تأمین مالی در صنعت قطعهسازی، خواستار تسهیلات بیشتر و ابزارهای متنوع تأمین مالی همچون اوراق گام و خرید دین برای حل بحران نقدینگی شد و هشدار داد که توقف تولید صنعت خودرو میتواند تبعات اجتماعی و اقتصادی سنگینی به همراه داشته باشد. محبینژاد؛ با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی در کشور، تأکید کرد: بسیاری از صنایع بهخصوص قطعهسازان و خودروسازان برای حفظ فعالیت و رشد، نیازمند استفاده از روشهای نوین تأمین مالی هستند. دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازان، با انتقاد از نهادهای مربوط، گفت: برخی نهادها هیچ کمکی در این ایام پر چالش برای قطعهسازان نکردند. محبینژاد؛ بدهی جاری دو خودروسازی بزرگ کشور به قطعهسازان را بیش از ۶۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: برنامه تولیدی ۱٫۵ میلیون دستگاهی وزارت صمت برای سال ۱۴۰۴ با این شرایط به هیچ عنوان محقق نخواهد شد. علی بهرامی؛ مدیر عامل شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو (کادک)، با اشاره به اهمیت زنجیره تأمین در صنعت خودرو و سه اصل بنیادین همگرایی و ادغام میان بازیگران زنجیره، ارتباط مؤثر و سازنده بر پایه استراتژی تجاری و پایداری تأمین مالی در این حوزه، اظهار کرد: در حالحاضر، تأمین نقدینگی یکی از اصلیترین چالشهای قطعهسازان کشور به شمار میآید. وی گفت: در حالحاضر، کادک با ۲۳۰ شرکت قطعهسازی قرارداد همکاری دارد؛ از این میان ۱۹۷ شرکت به صورت فعال تأمین قطعه انجام میدهند و مابقی نیز در قالب قراردادهای پروژهای فعالیت دارند. بهرامی؛ با اشاره به نقش ابزارهای مالی در پایداری زنجیره تأمین، تصریح کرد: برای کمک به قطعهسازان از ابزار خرید دین استفاده کردیم که بهعنوان ابزاری مؤثر در تأمین نقدینگی، به تثبیت جریان مالی زنجیره کمک کرد. در سال ۱۴۰۳ با وجود مشکلات متعدد اقتصادی، مالی و بانکی، زنجیره تأمین همراهی چشمگیری داشت و اجازه نداد خط تولید کرمان موتور حتی یک ساعت متوقف شود. باور ما این است که اگر خودروساز آسیب ببیند، کل زنجیره تأمین نیز متضرر خواهد شد.
گروه خودرو- با وجود انباشت بدهی خودروسازان به زنجیره تأمین، زیان انباشته سنگین صنعت خودرو یکی از مهمترین چالشهای امروز این صنعت به شمار میرود. براساس آمارهای رسمی، مطالبات معوق قطعهسازان از خودروسازان کشور به حدود ۱۶۰ همت رسیده که ۴۰ هزار میلیارد تومان آن از سررسید گذشته و هنوز تعیینتکلیف نشده است. همچنین در […]
صنعت قطعه، ستون فقرات خودروسازی و از مهمترین بخشهای اشتغالزای کشور، این روزها زیر فشار سیاستهای ناپایدار، مالیاتهای غیرواقعی و هزینههای سنگین انرژی، فرسوده میشود. بیثباتی تصمیمها، خروج سرمایه از تولید و حرکت نقدینگی به بازارهای غیرمولد، آینده این صنعت را به خطر انداخته است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از انجمن سازندگان قطعات و […]
مهدی قرهداغلی- محبینژاد؛ دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، با دو درخواست اصلی و دارای فوریت صنعت قطعهسازی، ضمن تأکید بر بحرانی بودن وضعیت صنعت قطعهسازی کشور، خطاب به دولت و تصمیمگیران اقتصادی کشور، تصریح کرد: تزریق مستقیم ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به زنجیره تأمین، اولین درخواست جدی ماست. ما بهطور […]
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، گفت: یکسری از مواد اولیه و قطعه که مورد نیاز صنعت قطعهسازی کشور است، به خاطر موانع ترخیص از جمله تخصیص ارز در گمرک رسوب شده که ادامه این روند تولید قطعهسازان را در آینده نزدیک با کاهش روبهرو میکند. به گزارش ایرنا، محمدرضا نجفیمنش؛ با […]
دیدگاه بسته شده است.