آماده مناظره‌ایم!

رؤسای ستاد روحانی و قالیباف به هم پیغام دادند آماده مناظره‌ایم! گروه سیاسی- پس از مناظره تلویزیونی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و طرح مسایلی از قبیل آمادگی برای مناظره، دیروز هم رییس ستاد انتخاباتی سیدحسن‌روحانی و هم رییس ستاد محمدباقرقالیباف نسبت به برگزاری مناظره اعلام آمادگی گردند. به گزارش مناقصه‌مزایده، دیروز محمدعلی‌وکیلی در نشست خبری […]

رؤسای ستاد روحانی و قالیباف به هم پیغام دادند

آماده مناظره‌ایم!

گروه سیاسی- پس از مناظره تلویزیونی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و طرح مسایلی از قبیل آمادگی برای مناظره، دیروز هم رییس ستاد انتخاباتی سیدحسن‌روحانی و هم رییس ستاد محمدباقرقالیباف نسبت به برگزاری مناظره اعلام آمادگی گردند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، دیروز محمدعلی‌وکیلی در نشست خبری ستاد سیدحسن‌روحانی گفت که حسن‌روحانی آماده مناظره دو به دو با قالیباف و رییسی است.

وی با اشاره به مناظره تلیویزیونی روز جمعه تأکید کرد: روحانی آماده مناظره دو به دو با هر کدام از آقایان قالیباف و رییسی است و نمایندگان ستاد روحانی از مدت‌‌ها پیش برای مناظره‌ با نمایندگان رقبا اعلام آمادگی کردند. ما فکر کردیم صداوسیما این فرصت می‌دهد ولی به رغم آمادگی نمایندگان ستاد روحانی ،این امکان فراهم نشده است.

وی افزود: رییسی فرار رو به جلو داشت و همان‌طور که در روز مناظره روحانی و جهانگیری به صراحت گفتند ما با رییسی و قالیباف به عنوان شخص مناظره نمی‌کنیم بلکه به عنوان وارث ۸ سال دولت قبل مناظره می‌کنیم. زیرا تمام تیم رییس دولت قبل یا جزو مشاورین و اداره‌کنندگان ستاد رییسی هستند یا بعضاً کنار قالیباف قرار گرفته‌اند.

وکیلی یادآور شد: گفتمان احمدی‌نژادی بر آقایان رییسی و قالیباف حاکم است، چالش ما با این گفتمان است که مظهرش بی‌اخلاقی و به حراج گذاشتن سرمایه‌های ملی و معنوی کشور بود. ما با این رویکرد چالش داریم و آماده‌ایم با این سیره و روش مناظره کنیم.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن‌روحانی با بیان این‌که مناظره‌ها فرصت مهمی را از مردم سلب کرد، گفت: فرصت مناظره برای تبیین برنامه بود که مردم امکان توان‌سنجی از برنامه‌ها دستشان بیاید اما رقیب به جای استفاده از فرصت برای ارایه برنامه وارد فاز بداخلاقی، اتهام‌زنی و شعار دادن شد و مردم نتوانستند توان آنها را برآورد کنند. این در حالی است که امکان بررسی عملکرد آقای روحانی در ۴ سال دولت گذشته وی وجود دارد و این فرصت مهمی بود که آقایان رییسی و قالیباف برای اداره قوه مجریه برنامه بدهند که معلوم شد دچار تناقض عجیبی در ادعاهایشان هستند که حتی اعتراض میرسلیم را به دنبال داشت که با چه ادعا و منابعی می‌توانید اینگونه پول توزیع کنید.

وکیلی با اشاره به نمایش تصاویری از سوی قالیباف به عنوان اسنادی علیه روحانی و جهانگیری اضافه کرد: ملت ایران متوجه شدند که سقف این تهدید و رجزخوانی دو سند از دو زمینی است که یکی در سال ۷۸ به قیمت روز به جهانگیری و دیگری در سال ۶۷ به قیمت روز به روحانی فروخته شده است. قالیباف اذعان کرد که آنچه که روحانی و جهانگیری دارند همین دو زمین است. البته قالیباف توضیح نداد که سهم وی در طرقبه و وضع خویشاوندانش چگونه است. در حالی که باید درباره موضوع پدیده و برخی خیریه‌ها توضیحات کافی بدهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: همان‌طوری که از رقبا بی‌اخلاقی دیدیم، بعید نمی‌دانیم که برخی هوادارنشان هم مثل نامزدهایشان کف خیابان رفتار پرخاشگرانه و ساختارشکنانه داشته باشند. لذا از همه ستاد‌ها و طرفداران روحانی در سراسر کشور تقاضا داریم به این دام گرفتار نشوند. متانت روحانی و جهانگیری در مناظره باید سرلوحه متانت طرفداران ایشان در کف خیابان باشد. مرز ما اخلاق، ‌منافع ملی کشور و حریم قانونی است و از هر رفتار غیرقانونی پرهیز داریم. لذا تمام ستاد‌ها باید در چارچوب قانون رفتار کنند. اما در عین حال باید از هشدارهای احساسی که فضا را مخدوش و دل مردم را خالی می‌کند نیز پرهیز کرد.

وکیلی در ادامه از وزیر کشور و معاون امنیتی وی خواست ضمن دعوت مردم به قانون و رفتار قانونی کاری کند که مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی از مردم گرفته نشود.

وکیلی همچنین تأکید کرد: ما مسؤول ستاد‌ها و تریبون‌هایی هستیم که در اختیار داریم و البته مردم در خیابان رفتار خودشان را دارند و با توجه به هوشیاریشان می‌دانند که دشمنان در پی ناامنی و سلب آرامش هستند و می‌خواهند این ایستگاه سرنوشت‌ساز به گونه‌ای مشروعیت‌آفرین برای کل نظام باشد. بلکه به دنبال صید کردن ماهی خود از آب گل‌آلود هستند.

ساعاتی پس از نشست خبری وی، محمددهقان، رییس ستاد انتخاباتی محمدباقرقالیباف، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: روحانی در مناظره دیروز حرف‌هایی زد که بایستی به افکار عمومی پاسخ دهد: مناظره دو طرفه! ما آماده‌ایم هرجا و هر زمان.

 

حال باید منتظر ماند و دید که در کم‌تر از ۵ روز به آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری آیا شاهد مناظره اصلی‌‌ترین نامزدان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خواهیم بود یا خیر.