بخشی از هزارو۶۰۰ میلیارد ریال طرح های نیمه‌کاره مربوط به ۲۰ سال قبل است

قائم مقام وزیر نیرو بخشی از هزارو۶۰۰  میلیارد ریال طرح های نیمه‌کاره مربوط به ۲۰ سال قبل است سهم ۷۱ درصدی وزارت نیرو در توسعه خدمات فنی و مهندسی گروه انرژی- برای بخش خصوصی در دولت یازدهم بستری فراهم شد تا با نقش‌آفرینی در این عرصه برای حل مشکلات داخلی صنعت آب و برق و […]

قائم مقام وزیر نیرو

بخشی از هزارو۶۰۰  میلیارد ریال طرح های نیمه‌کاره مربوط به ۲۰ سال قبل است

سهم ۷۱ درصدی وزارت نیرو در توسعه خدمات فنی و مهندسی

گروه انرژی- برای بخش خصوصی در دولت یازدهم بستری فراهم شد تا با نقش‌آفرینی در این عرصه برای حل مشکلات داخلی صنعت آب و برق و صادرات تأثیرگذار باشد.در این بین  مسؤولین معتقدند بخش خصوصی به دولت اعتماد دارد؛ براین اساس بخشی یک‌هزارو۶۰۰ میلیارد ریال طرح نیمه تمام در وزارت نیرو را منتسب به ۲۰ سال قبل می‌دانند.

علیرضادائمی، قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به این‌که در ۴ ساله دولت یازدهم ۷٫۶ میلیارد دلار صادرات فنی و مهندسی داشته‌ایم، گفت: از رقم ۷٫۶ میلیارد دلار صادرات طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵، ۵٫۴ میلیارد دلار مربوط به وزارت نیرو بوده است یعنی این وزارتخانه ۷۱ درصد سهم در توسعه خدمات فنی و مهندسی داشته است.

وی با اشاره به نقش دولت تدبیر و امید در پررنگ کردن بخش خصوصی و توسعه صنعت آب و برق به ایلنا، تصریح کرد: در دولت یازدهم عرصه‌ای به وجود آمد که بخش خصوصی بتواند نقش آفرینی کرده و در حل مشکلات داخلی این صنعت و همچنین صادرات تأثیرگذار باشد.

دائمی با اشاره به این‌که تغییرات قیمتی نفت منجر به توجه بیش‌تر کشور به صادرات غیرنفتی شد، اظهار داشت: طی دولت یازدهم به دلیل کاهش شدید قیمت نفت توجه به صادرات صنایع غیرنفتی افزایش پیدا کرد که این امر مزیت بالایی بود که باعث شد وابستگی به نفت کاهش یافته و کارآفرینی رونق بگیرد.

همچنین براساس گفته مسؤولان در دولت یازدهم و در ۳ ساله اخیر ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب جذب شده است.

ستار محمودی، در این خصوص بیان کرد: در قسمت سرمایه و منابع مالی با محدودیت روبه‌رو هستیم ولی با همین میزان سرمایه موجود باید کار را آغاز کرد، وگرنه اگر بخواهیم معطل تأمین سرمایه برای تکمیل چرخه کار باشیم نوعی توقف ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر جذب سرمایه بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها افزود: در ۱۲ سال اخیر ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب جذب شده که ۵۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به دولت یازدهم است.

وی سپس اظهار داشت: رویکرد دولت یازدهم از ابتدای فعالیت رسیدگی به مناطق محروم و حفظ پایگاه‌های توسعه و امنیت در روستا‌ها بوده است.

محمودی ادامه داد: در مبحث خدمت‌رسانی چرخه‌های خدمت را باید جامع دید تا بهره‌وری کامل ایجاد شود که البته در کشور و در دولت یازدهم طراحی‌‌ها به این شکل انجام شده و از طراحی تا بازار به صورت زنجیره‌ای بوده است.

قائم‌مقام وزیر نیرو ادامه داد: ایران از لحاظ منابع انسانی در سطح منطقه بسیار بالنده است و نیروهای انسانی و متخصصان ایرانی در کشورهای مختلف سد، نیروگاه و تصفیه‌خانه می‌سازند.

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان این‌که بخش خصوصی به دولت اعتماد دارد، ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال طرح نیمه‌تمام در وزارت نیرو وجود دارد که برخی از این طرح‌ها مربوط به ۲۰ سال قبل است.

 

وی سپس اضافه کرد: در دولت یازدهم طی ۳ سال اخیر سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه شده است.