مصوبات شورای گفت‌وگو لازم‌الاجرا می‌شود

رییس اتاق ایران  مصوبات شورای گفت‌وگو لازم‌الاجرا می‌شود رییس اتاق ایران با اشاره به این‌که پیش از این مصوبات شورای گفت‌و‌گو ‌از ضمانت اجرایی خوبی برخوردار نبوده است، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه مصوبات شورای گفت‌و‌گو لازم‌الاجرا خواهد شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتاق، مشهد ‌غلامحسین‌شافعی اظهار ‌کرد: یکی از […]

رییس اتاق ایران

 مصوبات شورای گفت‌وگو لازم‌الاجرا می‌شود

رییس اتاق ایران با اشاره به این‌که پیش از این مصوبات شورای گفت‌و‌گو ‌از ضمانت اجرایی خوبی برخوردار نبوده است، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه مصوبات شورای گفت‌و‌گو لازم‌الاجرا خواهد شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتاق، مشهد ‌غلامحسین‌شافعی اظهار ‌کرد: یکی از مسایل ما در فعالیت اقتصادی قوانین مزاحم است که تا توانسته‌ایم از این قوانین ایجاد کرده‌ایم و حتی گاهی قوانین با یکدیگر متناقض است. بهبود محیط کسب‌وکار یکی از محورهای اساسی فعالیت‌ها در آینده است. در این مسیر اقدامات زیادی شده ولی نتیجه کم داشته است. نه شورای گفت‌و‌گو و نه کمیته ماده ۷۶ هیچ قدرت اجرایی نداشته است. یعنی ما قانون مزاحم را شناسایی می‌کردیم ولی ضمانت اجرایی وجود نداشت.

وی عنوان ‌کرد: در برنامه ششم توسعه تقریباً این خلأ مرتفع شده است. در این برنامه شورای گفت‌وگو تغییراتی داشته و برخی مسؤولان به چارت آن اضافه شده است. کمیته ماده ۷۶ نیز قانوناً تصویب شده و اگر تصمیمات اتخاذ شده در جلسات در اختیار مسؤولان باشد، اجرا می‌شود. اگر این تصمیمات در حد اختیارات مسؤولان حاضر در شورای گفت‌و‌گو نبود، باید حداکثر در یک ماه در هیأت وزیران تعیین تکلیف شود.

 

رییس اتاق ایران تصریح ‌کرد: در آیین‌نامه‌های اداره جلسات شورای گفت‌و‌گو مصوب شده که خبرنگاران در آن حضور ندارند. در پایان باید نشست خبری شورا برای رسانه‌ها برگزار شود و نتایج آن اطلاع‌رسانی شود. ما برای برگزاری این جلسات با مصائبی در اتاق مواجه بوده‌ایم که در حال حاضر در حال انجام کار ویژه‌ای هستیم تا این مشکل رفع شود و در آینده نشست‌های خبری شورای گفت‌و‌گوی استان را نیز ارایه خواهیم کرد.