زارعی:تشدید رکود در ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی با افزایش قیمت سیمان

  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که بازار سیمان در شرایط رکودی کشش افزایش قیمت ندارد، گفت: تا زمانی که تعادل در میزان عرضه و تقاضا ایجاد نشود، افزایش قیمت به صلاح نیست و این صنعت را با رکود بیش‌تر مواجه می‌کند. به گزارش خانه ملت، غلام محمد زارعی با […]

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که بازار سیمان در شرایط رکودی کشش افزایش قیمت ندارد، گفت: تا زمانی که تعادل در میزان عرضه و تقاضا ایجاد نشود، افزایش قیمت به صلاح نیست و این صنعت را با رکود بیش‌تر مواجه می‌کند.

به گزارش خانه ملت، غلام محمد زارعی با بیان این‌که بازار سیمان در شرایط رکودی کشش افزایش قیمت ندارد، گفت: اکنون زمان مناسبی برای افزایش قیمت این محصول نیست، تا زمانی که تعادل در میزان عرضه و تقاضا ایجاد نشود، افزایش قیمت به صلاح نیست و این صنعت را با رکود بیش‌تر مواجه می‌کند.

نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که کاهش حجم ساخت و ساز‌ها و رکود بازار مسکن در سال‌های اخیر باعث وخامت رکود بازار این محصول شده است، افزود: اگر دولت بودجه طرح‌های عمرانی را افزایش دهد؛ قطعاً در افزایش تقاضای سیمان مؤثر خواهد بود، اما این موضوع نمی‌تواند کل مشکل صنعت سیمان را حل کند.

توسعه بازارهای هدف صادراتی جهت تحریک تقاضا

زارعی با اشاره به راهکارهای عملیاتی جهت ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای محصولات سیمانی ادامه داد: اجرای راهکار‌ها و برنامه‌هایی جهت تحریک تقاضا همچون روکش‌های بتنی، در کنار افزایش صادرات محصولات و توسعه بازارهای هدف صادراتی جریان خواهند داشت.

وی یادآور شد: خاموشی کوره‌های سیمانی و تعطیلی و اختلال در تولید واحدهای سیمانی، ناشی از کمبود نقدینگی دولت برای پیشبرد طرح‌های عمرانی است.

زارعی با بیان این‌که بازار سیمان نباید جریان صنعت خودرو را تجربه کند، افزود: افزایش قیمت سیمان در شرایط رکودی، سبب تشدید رکود در ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی می‌شود.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که ترویج استفاده از بتن در جاده‌ها به جای قیر در خروج واحدهای تولیدی از رکود مؤثر است، تصریح کرد: برای ترویج استفاده از بتن در جاده‌ها به جای قیر تلاش بسیاری صورت گرفته و مدیران ارشد به این موضوع واقف هستند اما در نهایت می‌بینیم در اجرا نظارت پایین است و استفاده از روکش‌های بتنی در جاده‌سازی بسیار کم است.