بدهی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به پیمانکاران

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد بدهی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به پیمانکاران معاون شهردار تهران در خصوص علت تأخیر افتتاح ایستگاه‌های خطوط مترو گفت: دو خط بزرگ ۶ و ۷ در حال حاضر در تهران در دست احداث هستند و ایستگاه‌های خط ۷ آماده بهره‌برداری است قطعاً پس از برگزاری انتخابات این ایستگاه‌ها افتتاح خواهد […]

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد

بدهی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به پیمانکاران

معاون شهردار تهران در خصوص علت تأخیر افتتاح ایستگاه‌های خطوط مترو گفت: دو خط بزرگ ۶ و ۷ در حال حاضر در تهران در دست احداث هستند و ایستگاه‌های خط ۷ آماده بهره‌برداری است قطعاً پس از برگزاری انتخابات این ایستگاه‌ها افتتاح خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر امانی در حاشیه بهره‌برداری از ۲۰ پروژه عمرانی، ترافیکی و فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۱ و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این‌که شهر درگیر انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر است حال و هوای انتخاباتی دارد لذا افتتاح خط ۷ مترو و ایستگاه‌های خطوط مترو را به بعد از انتخابات موکول کرده‌ایم.

وی افزود: علاوه بر افتتاح خطوط و ایستگاه‌های متروی تهران، چندین پروژه بزرگ دیگر از جمله باغ کتاب پس از برگزاری انتخابات به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص ارقام اعلام شده برای بدهی شهرداری تهران گفت: اعداد اعلام شده واقعی نیستند. این در شرایطی است که میزان بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران با اسناد در اختیار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته است. حدود ۵۰ درصد بدهی به بخش خصوصی و پیمانکاران پرداخت شده و در حال حاضر در این حوزه ۳۵۰۰ میلیارد تومان بدهی وجود دارد.

وی تأکید کرد: قطعاً از هر فرصتی برای گرفتن تسهیلات بانکی استفاده خواهیم کرد. با توجه به این‌که در توسعه مترو، دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند از تسهیلات بانکی استفاده خواهیم کرد تا توسعه خطوط مترو با سرعت لازم انجام شود. کسانی که تلاش می‌کنند بدهی شهرداری تهران را نجومی و بزرگ نشان دهند، قطعاً نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

وی ادامه داد: با وجود آن‌که شهرداری تهران درآمد پایداری ندارد اما روی پای خود ایستاده است. این در حالیست که رییس‌جمهوری قول داده بودند تا پایان دولت یازدهم لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و همچنین مدیریت یکپارچه شهری را به تصویب برسانند اما دولت تمام شد و این کار هنوز انجام نشده است.

امانی با اشاره به این‌که تا پایان خرداد ماه سال گذشته کل بدهی شهرداری تهران ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است افزود: از این میزان بدهی ۱۱ هزار میلیارد تومان مربوط به بانک‌ها و مابقی بدهی به بخش خصوصی و پیمانکاران بوده است که ۵۰ درصد بدهی پیمانکاران و بخش خصوصی پرداخت شده است.

 

وی در خصوص انتقال پایانه شرق به مکان دیگری گفت: در ۳ ماهه اول سال جاری پایانه شرق به جای دیگری منتقل خواهد شد.