مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، پروژه راهآهن رشت–آستارا را یکی از حلقههای مهم کریدور شمال – جنوب دانست و گفت: تکمیل آن نقش تعیینکنندهای در اتصال شبکه ریلی ایران به اروپا دارد. به گزارش مناقصهمزایده، هوشنگ بازوند؛ با اشاره به اهمیت راهآهن رشت – آستارا، گفت: این طرح یکی از حلقههای اصلی کریدور […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، پروژه راهآهن رشت–آستارا را یکی از حلقههای مهم کریدور شمال – جنوب دانست و گفت: تکمیل آن نقش تعیینکنندهای در اتصال شبکه ریلی ایران به اروپا دارد. به گزارش مناقصهمزایده، هوشنگ بازوند؛ با اشاره به اهمیت راهآهن رشت – آستارا، گفت: این طرح یکی از حلقههای اصلی کریدور بینالمللی شمال – جنوب است که با تکمیل آن، شبکه ریلی ایران به مسیرهای ترانزیتی اروپا متصل میشود و جایگاه کشور در تجارت منطقهای ارتقاء مییابد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، با تشریح ویژگیهای فنی پروژه، اظهار داشت: حداکثر سرعت طراحیشده برای قطارهای این مسیر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است و در طول مسیر، احداث ۶۳ دستگاه پل به طول ۴۱ کیلومتر و یک تونل به طول ۱,۹۶۰ متر پیشبینی شده است. همچنین ظرفیت جابهجایی سالانه ۱۵ میلیون تن بار برای این محور در نظر گرفته شده است. به گفته بازوند؛ حجم عملیات اجرایی پروژه قابلتوجه است و هفت میلیون و ۹۰۵ هزار مترمکعب خاکریزی، دومیلیون و ۴۱۸ هزار مترمکعب خاکبرداری، یکمیلیون و ۸۴۲ هزار مترمکعب ماسهبادی، ۷۲۰ هزار مترمکعب بالاست و ۳۶۵ هزار متر طول حفاری شمع انجام شده یا در دست اقدام است. میزان بتن مصرفی بیش از یکمیلیون و ۳۳۵ هزار مترمکعب و آرماتور مصرفی نیز حدود ۱۶۲ هزار تن برآورد شده است. برای بخش روسازی مسیر نیز ۴۸۵ هزار عدد تراورس و ۳۵ هزار تن ریل پیشبینی شده است. وی درباره ایستگاههای طراحیشده در این محور نیز، توضیح داد: در مسیر رشت تا آستارا ۱۰ ایستگاه شامل رشت، صومعهسرا، ماسال، رضوانشهر، پرهسر، تالش، لیسار، حویق، لوندویل و آستارا پیشبینی شده است. ایستگاههای رشت و آستارا بهعنوان ایستگاههای تشکیلاتی توسعه خواهند یافت و ایستگاه لوندویل علاوه بر خدمات مسافری، نقش پشتیبانی نیز ایفا میکند. معاون وزیر راهوشهرسازی، در پایان تأکید کرد: با برنامهریزی دقیق و همکاری مستمر دستگاههای اجرایی و قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص)، تلاش داریم ضمن رفع موانع موجود، روند پیشرفت پروژه را شتاب بخشیم تا این مسیر استراتژیک در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد. تکمیل این پروژه، تحولی چشمگیر در توسعه اقتصادی گیلان و افزایش سهم کشور از ترانزیت بینالمللی شمال – جنوب به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، با بیان اینکه ادامه اجرای پروژه راهآهن رشت-آستارا یک ضرورت اقتصادی و یک الزام استراتژیک در سیاستگذاریهای حملونقلی کشور است، گفت: نباید اجازه دهیم در پیچوخمهای مدیریتی یا کمبود منابع، روند اجرای آن دچار وقفه شود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، گفت: اگر نتوانیم از وام روسی استفاده کنیم، اساساً حضور روسیه در پروژه راهآهن رشت-آستارا معنی ندارد. حضور روسیه به این دلیل است که بتوانیم پروژه را از این محل تأمین مالی کنیم وگرنه هیچ کمبود و مشکلی در توان فنی و اجرای پروژه نداریم، حتی با حضور […]
سخنگوی دولت، از تصویب روش تأمین مالی به منظور تکمیل پروژه راهآهن رشت- آستارا در جلسه هیئت وزیران، خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، علی بهادریجهرمی؛ در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، به توضیح مصوبات جلسه پرداخت و گفت: افتتاح راهآهن رشت- آستارا یکی از اولویتهای دولت است چرا که با تکمیل این پروژه […]
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت، اظهار داشت: در مذاکرات با روسها برای اجرای راهآهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم. به گزارش ایلنا، عباس خطیبی؛ درباره نحوه همکاری قرارگاه خاتمالانبیاء با روسها در پروژه راهآهن رشت-آستارا، اظهار داشت: قرار نیست مدل قرارداد با روسیه در این پروژه تغییری کند، مدل قرارداد مشخص و […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه