ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در سال ۹۶ در حوزه فضای مجازی

وزیر ارتباطات اعلام کرد ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در سال ۹۶ در حوزه فضای مجازی وزیر ارتباطات گفت: الان نمونه‌هایی از ایجاد شغل در فضای مجازی در شهر تهران و برخی کلان‌شهرها در زمینه حمل ونقل، املاک، گردشگری و تجارت را شاهد هستیم.  به گزارش ایلنا، محمودواعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مدیران […]

وزیر ارتباطات اعلام کرد

ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در سال ۹۶ در حوزه فضای مجازی

وزیر ارتباطات گفت: الان نمونه‌هایی از ایجاد شغل در فضای مجازی در شهر تهران و برخی کلان‌شهرها در زمینه حمل ونقل، املاک، گردشگری و تجارت را شاهد هستیم.

 به گزارش ایلنا، محمودواعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مدیران صنعتی حامی دولت اظهار داشت: یکی از کارهای مهم این دولت رویکردی بوده که در زمینه فضای مجازی داشته و این در حالی است که در دولت قبل فضای مجازی یک فضایی بود که افراد فقط اطلاعاتی کسب کنند و خبر رسانی انجام شود و آن هم تهدید تلقی می‌شد.

وی افزود: این دولت اول دسترسی آزاد به اطلاعات را سرلوحه کار خود قرارداد و سپس منشور حقوق شهروندی را به‌عنوان یکی از سیاست‌های جدی قرارداد. واعظی اظهار کرد: همچنین بستر شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی را به عنوان بستر و شبکه‌ای که می‌تواند همه ملت ایران را بهم متصل کند در زمینه زیرساخت‌هایش اقدام کردیم.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: وقتی کار به جایی رسید که از نظر سرعت و کیفیت به نقطه مطلوب رسید آن هدف اصلی خودش که ایجاد کسب و کار‌های الکترونیکی یا دانش‌بنیان است را به‌عنوان اولویت قرار دادیم.

وی با بیان این‌که در سال ۹۴ در حوزه ict حدود ۳۰ هزار شغل ایجاد کردیم تصریح کرد: این میزان در سال ۹۵ به ۱۰۰ هزار شغل افزایش یافت و در سال ۹۶ نیز ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در فضای مجازی هدف‌گذاری شده است.

واعظی در ادامه اظهار کرد: الان نمونه‌هایی در شهر تهران و برخی کلان‌شهرها در زمینه حمل ونقل، املاک، گردشگری و تجارت که فعالیت‌های بسیار خوبی است مشاهده می‌کنید که این را باید به همه استان‌ها تسری بدهیم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان تأکید کرد: این حوزه در ایجاد اشتغال همانند صنعت، منابع بسیار زیادی نیاز ندارد و امیدواریم با منابع کم و با زیرساخت‌هایی که آماده شده است بتوانیم برای جوانان به‌ویژه جوانان فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.