بازوی من قدرت بعضی چیز‌‌ها را ندارد

روحانی در پاسخ به درخواست‌های رفع حصر بازوی من قدرت بعضی چیز‌‌ها را ندارد یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به سؤال‌‌‌ها و درخواست‌های هواداران خود مبنی بر رفع حصر تعدادی از کاندیداهای انتخابات سال ۸۸ اظهار کرد: بازوی من قدرت بعضی چیز‌‌ها را ندارد، اما بعضی کار‌‌ها با رأی بالاتر از ۵۱ درصد […]

روحانی در پاسخ به درخواست‌های رفع حصر

بازوی من قدرت بعضی چیز‌‌ها را ندارد

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به سؤال‌‌‌ها و درخواست‌های هواداران خود مبنی بر رفع حصر تعدادی از کاندیداهای انتخابات سال ۸۸ اظهار کرد: بازوی من قدرت بعضی چیز‌‌ها را ندارد، اما بعضی کار‌‌ها با رأی بالاتر از ۵۱ درصد کارساز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌روحانی کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در سالن ورزشی شهید شریفی تبریز در جمع هواداران خود، اظهار کرد: روز جمعه می‌خواهیم فردی را انتخاب کنیم که با یک تصمیم او جان میلیون‌‌ها انسان می‌تواند به خطر بیفتد و با یک تصمیم او حیات میلیون‌‌ها انسان حفظ می‌شود.

وی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی خود در سال ۹۲ خاطرنشان کرد: من در سال ۹۲ به آذربایجان‌شرقی و غربی قول دادم که اگر رییس‌جمهور شوم در نخستین جلسه دولت اولین تصمیم من راجع به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود و امروز می‌گویم که اگر این تصمیم اجرا نمی‌شد، امروز در آذربایجان‌های شرقی و غربی با شرایط جدیدی روبه‌رو بودیم و دریاچه ارومیه به‌طور کامل خشک شده بود، طوفان نمک نیز همه منطقه را فراگرفته بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که با خشکی دریاچه ارومیه نه تنها کشاورزی در منطقه از بین می‌رفت، بلکه مردم ناچار به مهاجرت بودند، گفت: یک تصمیم دولت توانست سرنوشت ۱۴ میلیون نفر در غرب کشور را نجات دهد.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۲ تمام سرمایه داران داخلی و خارجی که می‌خواستند برای سرمایه‌گذاری به آذربایجان بیایند منتظر بودند تا ببینند آیا برجام تحقق می‌یابد و تحریم‌ها شکسته می‌شود یا خیر. آنها همچنین منتظر بودند ببینند آیا دریاچه ارومیه می‌ماند یا از بین می‌رود.

وی با بیان این‌که اگر دریاچه ارومیه در وضعیت سابق خود بود روزبه‌روز به سمت خشکسالی مطلق حرکت می‌کرد، افزود: اگر شرایط به صورت قبل بود تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ناچار بودند تمام بساط خود را از این منطقه جمع کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که روز جمعه برای ایران پای صندوق‌های رأی می‌رویم، گفت: دلواپسان آجرهای دیوارهای تحریم که خراب کرده‌ایم را در انباری قرارداده‌اند تا اگر دولت تغییر کرد دوباره دیوارهای تحریم را بسازند اما ما طرفدار پل هستیم.

روحانی با اشاره به انتخابات اخیر به عنوان پایتخت گردشگردی جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ تأکید کرد: ما تصمیم گرفته و عهد بسته‌ایم که تبریز را بلندتر از همیشه در تاریخ بنویسیم. در همین راستا نیز امروز صد‌‌ها طرح و برنامه در این شهر اجرا می‌شود تا تبریز سال آینده پایتخت گردشگری جهان اسلام شود.

وی با تأکید بر این‌که با قدرتمندم گفتن کشور قدرتمند نمی‌شود، اظهار کرد: برخی بازار نفتی و گازی ما را در اختیار دیگران گذاشتند و بعد اظهار قدرت کردند. آنها رفتند در مذاکرات نشستند، ‌بیانیه خواندند و سخنرانی فرمودند و تحریم جدید گرفتند و برگشتند، اما این دولت، مرد میدان کارزار دیپلماسی را به درستی انتخاب کرد.

روحانی با بیان این‌که آنها شعار انقلابی می‌دادند اما در سال آخر خود، ۶ میلیون تن گندم برای نان مردم وارد کردند، خاطرنشان کرد: ما در سال قبل توانستیم ۳ میلیون تن گندم اضافه خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به وعده‌ها و اظهارات برخی از رقبای انتخاباتی خود تأکید کرد: کسانی می‌توانند از آینده ایران حرف بزنند که گذشته آنها درخشان باشد. هر کسی وعده‌ای می‌دهد، مردم باید از او شاهد بخواهند و کارنامه افراد نیز شاهد آنهاست.