قیمت‌گذاری دستوری محصولات غذایی قابل‌توجیه نیست

مشاور رییس اتاق تهران قیمت‌گذاری دستوری محصولات غذایی قابل‌توجیه نیست مشاور رییس اتاق تهران در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی گفت: قیمت‌گذاری دستوری در صنعت غذایی قابل توجیه نیست، چون این رویه نیاز جامعه به محصولات غذایی با کیفیت و قیمت مناسب را به چالش می‌کشد. شاهرخ ظهیری‌ در مصاحبه با رادیو اقتصاد؛ نظام قیمت‌گذاری […]

مشاور رییس اتاق تهران

قیمت‌گذاری دستوری محصولات غذایی قابل‌توجیه نیست

مشاور رییس اتاق تهران در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی گفت: قیمت‌گذاری دستوری در صنعت غذایی قابل توجیه نیست، چون این رویه نیاز جامعه به محصولات غذایی با کیفیت و قیمت مناسب را به چالش می‌کشد.

شاهرخ ظهیری‌ در مصاحبه با رادیو اقتصاد؛ نظام قیمت‌گذاری دستوری را مقصر اصلی کاهش کیفیت تولید در کشور دانست و اظهار کرد: چنین رویه‌ای در هیچ نقطه‌ای از دنیا سابقه ندارد.

وی افزود: قیمت‌گذاری دستوری و انحصاری محصولات غذایی علاوه بر این‌که مخل بازار رقابتی و قوانین موجود برای رقابتی شدن بازار کالا‌‌ها و خدمات است دست تولید‌کنندگان را برای عرضه مواد غذایی با کیفیت درجه یک و مطابق با استانداردهای روز دنیا می‌بندد.

مشاور رییس اتاق تهران در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با بیان این‌که تولید کیفی بر پایه رقابت شکل می‌گیرد، گفت: قیمت‌گذاری دستوری محصولات غذایی ضمن کاهش کیفیت این اقلام مانعی جدی در مسیر رقابت‌پذیری صنعت غذاست.

وی افزود: قیمت‌گذاری دولتی در صنعت غذا به نفع اقتصاد کشور، مصرف‌کنند‌گان و اصول رقابت‌پذیری بازار نخواهد بود.

 

ظهیری در ادامه قیمت دستوری را مشکل جدی صنعت غذا دانست و اظهار کرد: غذا عرضه و تقاضاست، تولیدکننده محصول کشاورزی را خریدار می‌کند و سازمان حمایت برای تولیدات قیمت تعیین می‌کند که این قیمت دستوری مانع اشتغال و صادرات است.