استاد «شجریان» در سلامت است

وزیر بهداشت استاد «شجریان» در سلامت است وزیر بهداشت در نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان، ضمن اشاره به دیدارش با استاد «شجریان» و با بیان این‌که وی اکنون در سلامت است، درباره مرحوم کیارستمی نیز گفت: درمورد ایشان باید در جای دیگری کاملاً توضیح دهم. به گزارش ایلنا، دومین نشست اهالی فرهنگ و […]

وزیر بهداشت

استاد «شجریان» در سلامت است

وزیر بهداشت در نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان، ضمن اشاره به دیدارش با استاد «شجریان» و با بیان این‌که وی اکنون در سلامت است، درباره مرحوم کیارستمی نیز گفت: درمورد ایشان باید در جای دیگری کاملاً توضیح دهم.

به گزارش ایلنا، دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان، با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نفت و جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ در تالار وحدت برگزار شد.

سیدحسن‌هاشمی در این نشست با درود به ارواح پاک شهیدان و کسانی که به فرهنگ و ادب این کشور خدمت کردند، گفت: در دولت دکتر روحانی اقدامات ارزنده زیادی برای فقرا و اقشار ضعیف جامعه انجام شد و می‌توان گفت که بخشی از شعارهای انقلاب اسلامی محقق شد.

وزیر بهداشت گفت: در آغاز دولت، حوزه سلامت مردم دچار ویرانی و معضل بود؛ مثلاً در سیستان‌وبلوچستان که فقط ۴۰ درصد مراکز آن دارای پزشک بود، درحال حاضر صددرصد مراکز در این استان پزشک دارند و پرداختی از جیب مردم کاهش چشمگیری یافته است. ۱۲ هزار پزشک به سراسر کشور اعزام کرده‌ایم و ۲۴ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است و در تمام شهر‌ها بیمارستان ساخته شده یا در حال احداث است.

وزیر بهداشت با اشاره به تشکیل معاونت اجتماعی در دولت یازدهم در وزارت بهداشت، افزود: معاونت اجتماعی حلقه ارتباط ما با نهاد‌ها و هنرمندان است. ما در این دوره توانستیم با جامعه فرهنگی و هنری ارتباط خوبی داشته باشیم. سریال‌هایی با موضوع سلامت ساخته شد و جشنواره فیلم و سلامت راه‌اندازی شد.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که بحث سلامت روان در کشور اهمیت زیادی دارد، گفت: در مقطعی اضطراب در جامعه حاکم بود و مردم به امید نیاز داشتند و برجام به جز رفع مشکلات تحریم دارو و مواد اولیه، امید و آرامش را در کشور و در دل مردم ایجاد کرد.

هاشمی در ادامه و بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که وضع سلامتی و بیمه سلامت هنرمندان برای ما مهم است، گفت: کدورتی بین جامعه پزشکی و هنرمندان نیست.

وزیر بهداشت همچنین درمورد وضعیت استاد شجریان گفت: استاد شجریان هم‌اکنون در سلامت هستند و من چند روز پیش وی را دیدم.

هاشمی همچنین در مورد زنده یاد کیارستمی نیز گفت: درمورد ایشان هم باید در جای دیگری کاملاً توضیح دهم.

دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان که شب گذشته با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نفت و جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ در تالار وحدت برگزار شد، با میزگردی متشکل از وزرای حاضر و هنرمندان همراه بود که در این میزگرد هنرمندان به طرح سؤال و بیان نقطه نظرات خود در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

 

در این مراسم هنرمندانی از جمله علی نصیریان، فاطمه معتمدآریا، ولی‌ا…شیراندامی، احمدمسجدجامعی، علیرضا‌تابش، کیومرث‌پوراحمد، فریدون‌شهبازیان، فرهادتوحیدی، محمدسریر، فاضل‌جمشیدی، محموددعایی، محمودآموزگار، ناهید طباطبایی، داریوش پیرنیاکان و سالارعقیلی و دیگر اصحاب فرهنگ و هنر حضور داشتند و در پایان این مراسم از استاد علی‌نصیریان برای مشارکت در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی تقدیر شد.