راهکارهای درمانی بی‌اختیاری ادرار

راهکارهای درمانی بی‌اختیاری ادرار هانیه قنادزاده‌ـ رییس انجمن نورولوژی ایران با اشاره به دلایل بروز بیماری مثانه عصبی گفت: ام‌اس، دیابت و پارکینسون می‌تواند سبب ایجاد مشکلات ادراری شود. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، مهری‌مهراد در نشستی خبری در ارتباط با مشکل مثانه عصبی و عوارض ناشی از آن اظهار داشت: دیابت یکی از شایع‌‌ترین بیماری‌ها […]

راهکارهای درمانی بی‌اختیاری ادرار

هانیه قنادزاده‌ـ رییس انجمن نورولوژی ایران با اشاره به دلایل بروز بیماری مثانه عصبی گفت: ام‌اس، دیابت و پارکینسون می‌تواند سبب ایجاد مشکلات ادراری شود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، مهری‌مهراد در نشستی خبری در ارتباط با مشکل مثانه عصبی و عوارض ناشی از آن اظهار داشت: دیابت یکی از شایع‌‌ترین بیماری‌ها در جوامع بوده که به دلیل اختلال در سیستم عصبی می‌تواند عملکرد مثانه را از حالت عادی خارج کرده و احتباس ادرار و دفع ناکامل ادرار را به همراه داشته باشد.

وی افزود: بیماری ام‌اس که نیز یکی از علائم اولیه آن احتباس ادرار بوده که می‌تواند عفونت ادراری را ایجاد کند و در واقع ام‌اس یکی دیگر از دلایل ایجاد مثانه عصبی است.

رییس انجمن نورولوژی ایران با بیان این‌که بیماری پارکینسون نیز می‌تواند سیستم عصبی را مختل سازد و مشکل مثانه عصبی ایجاد کند، گفت: علم نورولوژی به این مشکلات پاسخ داده و می‌تواند در جهت کمک به بیماران گام‌بردارد.

مهراد با بیان این‌که دیسک کمر اگر تنگی کانال نخاع را به همراه داشته باشد، اختلال مثانه عصبی ایجاد می‌کند، همچنین تراماهای نخاع و ضربه به نخاع می‌تواند سبب آسیب به عصب مثانه و بی‌اختیاری ادرار شود.

مهراد ادامه داد: نوزادانی که یک توده بالای محدوده دنبالچه یا انتهای نخاع داشته باشند، در واقع دچار مشکل مننگوسل شده که یک اختلال مادرزادی است و مشکل مثانه ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: سرطان پروستات نیز می‌تواند سبب بروز بیماری عصبی مثانه شود که همه این مشکلات، امروزه قابل درمان بوده و می‌توان اقدامات لازم را برای بیماران انجام داد.

 

رییس انجمن نورولوژی ایران درمورد بی‌اختیاری ادرار گفت: هرگونه نشت ادرار به صورت غیرارادی، بی‌اختیاری ادرار بوده که متأسفانه در همه سنین مشاهده می‌شود، البته کودکی که تنها در شب مشکل اختیاری دارد، بیماری او زمین‌های بوده و می‌تواند از ریفلاکس ادراری باشد.