مهارت حلقه مفقوده در اتصال فارغ‌التحصیلان با بازار کار

مهارت حلقه مفقوده در اتصال فارغ‌التحصیلان با بازار کار رییس کمیته مهارتی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به لزوم مهارت‌آموزی در نظام آموزشی کشور معتقد است «مهارت» حلقه مفقوده در اتصال فارغ‌التحصیلان با بازار کار به‌شمار می‌رود. به گزارش خانه ملت، اسدا…عباسی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال براساس آموزش‌های مهارتی در کشور گفت: در […]

مهارت حلقه مفقوده در اتصال فارغ‌التحصیلان با بازار کار

رییس کمیته مهارتی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به لزوم مهارت‌آموزی در نظام آموزشی کشور معتقد است «مهارت» حلقه مفقوده در اتصال فارغ‌التحصیلان با بازار کار به‌شمار می‌رود.

به گزارش خانه ملت، اسدا…عباسی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال براساس آموزش‌های مهارتی در کشور گفت: در بحث مهارت، خلایی در نظام تعلیم و تربیت، چه در نظام آموزش و پرورش و چه در آموزش‌عالی کشور وجود دارد؛ حدود ۳۷درصد از فارغ‌التحصیلان در نظام آموزشی کشور، در رشته‌های مهارتی درس می‌خوانند و این آموزش می‌تواند افزایش پیدا کند؛ همچنان که پیشنهاد شد در قانون برنامه ششم توسعه افزایش آموزش‌های مهارتی گنجانده شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: در دیدار مقام‌معظم‌رهبری با معلمان در هفته گرامیداشت مقام معلم، ایشان تأکید فرمودند باید به سمتی برویم که هرکدام از جوانان که از نظام آموزش و پرورش و آموزش‌عالی فارغ‌التحصیل می‌شوند، مدرک تحصیلی آنها کاربردی باشد و مهارتی در زندگی خود داشته باشند، اعم از مهارت زندگی یا فنی؛ به‌ویژه باید دانشجویی تربیت شود که کار ایجاد کند و با خلاقیت و مهارت دیگران را نیز به‌کار بگیرد زیرا این امر نیاز جامعه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش است.

هنرستان‌ها، رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش از تجهیزات به روزی برخوردار نیستند

رییس کمیته مهارتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هنرستان‌ها، رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش در آموزش‌‌وپرورش از تجهیزات به‌روزی برخوردار نیستند، تصریح کرد: درحال حاضر امکانات و تجهیزات آموزشی موجود پاسخگوی نیازهای امروز نیست لذا باید امکانات و تجهیزات آموزشی را به‌روز کرده و روی آن کار شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر مدارک تحصیلی دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان کشور همراه با مهارت و نیاز جامعه باشد، تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار کاهش پیدا خواهد کرد و افراد فعال و ماهر و کسانی که قادر به تولید کار با مهارت خود هستند، تحویل جامعه داده خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان این‌که بخشی از سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی و کاربردی مربوط به کسانی است که مشغول به‌کار هستند، گفت: به جای این‌که روی مسایل تئوری و ذهنی کار شود، باید بر آموزش‌های مهارتی تمرکز شود تا از این جهت توفیقاتی حاصل شود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: علاوه بر این‌که در کشور به مهارت‌آموزی نیاز است، برخی همسایگان نیز کالاهایی را به ایران وارد می‌کنند که نیازمند به آن کالا هستیم اما تخصص لازم در تعمیر این کالا یا ساخت و تولید آن را نداریم درحالی که می‌توانیم این نیروی ماهر و توانمند را داشته باشیم.