رونق شبکه ریلی منتظر چراغ سبز بخش خصوصی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ایمن نبودن جاده بر توسعه شبکه حمل و نقل ریلی تأکید کرد و گفت: استفاده از توان بخش خصوصی میتواند رونق شبکه ریلی کشور را رقم بزند. به گزارش خانه ملت، سیدحسینافضلی با اشاره به سهم ناچیز حمل و نقل […]
رونق شبکه ریلی منتظر چراغ سبز بخش خصوصی
عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ایمن نبودن جاده بر توسعه شبکه حمل و نقل ریلی تأکید کرد و گفت: استفاده از توان بخش خصوصی میتواند رونق شبکه ریلی کشور را رقم بزند.
به گزارش خانه ملت، سیدحسینافضلی با اشاره به سهم ناچیز حمل و نقل ریلی از جابهجایی مسافر و بار در کشور، گفت: باید با برنامهریزی منسجم طی ۱۰ سال آتی سهم شبکه ریلی در جابهجایی کالا و مردم نسبت به جاده افزایش یابد تا به این ترتیب سوانح رانندگی بسیار ما در بین کشورهای مختلف صدرنشین نکند.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توسعه شبکه حمل و نقل ریلی با توجه به ایمن نبودن جادهها و بسیاری از وسایط حمل و نقل بهترین گزینه است، افزود: تنها راه رونق شبکه ریلی در کشور سرمایهگذاری در این حوزه و استفاده از تکنولوژی روز دنیا است.
وی اظهار داشت: شبکه حمل و نقل ریلی هزینه کمتری نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی از جمله هوایی برای مردم دارد.
بازدهی سرمایه در شبکه حمل و نقل ریلی تضمین شده است
افضلی با تأکید بر اینکه بازدهی سرمایه در شبکه حمل و نقل ریلی تضمین شده است، ادامه داد: در حال حاضر محدودیت منابع در بخش توسعه ناوگان ریلی کشور مشکلات بسیاری از جمله فرسودگی واگنها و همچنین نبود خطوط ریلی در برخی استانها و همچنین اتصال شبکه ریلی به بنادر را رقم زده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه استفاده از توان بخش خصوصی میتواند رونق شبکه ریلی کشور را رقم بزند، تصریح کرد: ارایه مشوقها و معافیتهای مختلف میتواند حضور بخش خصوصی برای توسعه شبکه ریلی کشور را تسهیل کند.
وی ادامه داد: در صورتی که شبکه ریلی ما در سراسر کشور وجود داشته و بتواند طبق قانون برنامه ششم توسعه در سالهای آتی سهم جابهجایی مسافر و بار را افزایش دهد رغبت مردم به استفاده از ناوگان ریلی بیشتر خواهد شد.
ضریب ایمنی جابهجایی مسافر و بار باید افزایش یابد
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رشد و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و ایجاد کریدور شمال جنوب و شرق غرب میتواند منبع درآمد پایداری برای کشور باشد، افزود: گسترش شبکه ریلی میتواند از جهات اقتصادی، امنیتی و سیاسی اثرات مثبتی برای کشور داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه باید صنایع مرتبط با شبکه ریلی از جمله ساخت واگن و ریل در کشور تقویت شود، گفت: با تقویت صنایع مرتبط در این حوزه اشتغال پایدار در کشور را شاهد خواهیم بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برنامهریزی برای استفاده از جذب فاینانس خارجی در حوزه تقویت شبکه ریلی کشور اهمیت بسیاری دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.