انتشار رتبه‌بندی شرکت‌های بورسی از نظر کیفیت اطلاع‌رسانی

  رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، براساس امتیاز کسب‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب اعلام شد. به گزارش تسنیم، اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار با درج اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، معیار و امتیاز رتبه‌بندی کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار را، اطلاع‌رسانی ناشران […]

 

رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، براساس امتیاز کسب‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب اعلام شد.

به گزارش تسنیم، اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار با درج اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، معیار و امتیاز رتبه‌بندی کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار را، اطلاع‌رسانی ناشران براساس وضعیت اطلاع‌رسانی آن‌‌‌ها از نظر قابلیت اتکا و به‌موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه کرده است.

براساس این گزارش؛ معیار به ‌موقع بودن براساس زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت (پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌نشده، صورت‌وضعیت پرتفوی، اظهارنظرهای حسابرس نسبت به پیش‌بینی درآمد هر سهم اولیه و ۶ ‌ماهه و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه، صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده و شده پایان دوره مالی و برنامه ‌زمان‌بندی پرداخت سود سهامداران) در مقاطع تعیین‌شده در دستورالعمل افشای اطلاعات و با لحاظ نمودن میزان تأخیر در ارسال اطلاعات، مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

همچنین میزان نوسانات و تغییرات در پیش‌بینی‌های ارسالی و همچنین تفاوت‌های میان مبالغ پیش‌بینی شده و عملکرد واقعی حسابرسی شده معیار قابلیت اتکا در این محاسبات می‌باشد.

 

لازم به‌ذکر است؛ از آن‌جا که شرکت‌های سرمایه‌گذاری براساس دستورالعمل‌های جدید، ملزم به ارایه پیش‌بینی درآمد هر سهم نمی‌باشند، لذا امتیاز مربوط به این شرکت‌ها به‌طور جداگانه مورد محاسبه قرار گرفته و اطلاعات مقایسه‌ای مربوط به این شرکت‌ها تنها نسبت به سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ ارایه شده است.