«شمارش»؛ شبکه یکپارچه اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی راه‌اندازی شد

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی، از راه‌اندازی شبکه یکپارچه اطلاع‌رسانی با عنوان «شمارش» خبر داد و گفت: این شبکه، بستری هوشمند و منسجم برای هم‌افزایی رسانه‌ای بین تمام بخش‌های وزارت راه‌وشهرسازی است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمودرضا کریمی؛ در نشست هم‌اندیشی با مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، افزود: شبکه «شمارش» […]

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی، از راه‌اندازی شبکه یکپارچه اطلاع‌رسانی با عنوان «شمارش» خبر داد و گفت: این شبکه، بستری هوشمند و منسجم برای هم‌افزایی رسانه‌ای بین تمام بخش‌های وزارت راه‌وشهرسازی است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمودرضا کریمی؛ در نشست هم‌اندیشی با مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، افزود: شبکه «شمارش» با هدف رصد، تحلیل و هماهنگی ارتباطی بین ستاد وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه طراحی شده و نقش مهمی در مدیریت روایت‌ها، پایش محتوا و بازنمایی خدمات ایفا خواهد کرد. کریمی؛ با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی و استفاده از قالب‌های بصری برای بیان محتوا، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های هوش‌مصنوعی و سامانه‌های داده‌محور در قالب «شمارش»، روابط‌عمومی‌‌ها می‌توانند به‌صورت لحظه‌ای رویداد‌ها را رصد و محتوای دقیق‌تر، سریع‌تر و مؤثرتری تولید کنند. سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی، افزود: در عصر جنگ روایت‌ها، روابط‌عمومی‌‌ها باید، بیان «روایت اول» را سرلوحه کار خود قرار دهند تا تصویر دقیق، امیدبخش و واقعی از خدمات وزارت راه‌وشهرسازی در جامعه ترسیم شود. وی تأکید کرد: تولیدات فاخر، مستند و مستدل از فعالیت‌های حوزه راهداری، مستندسازی خدمات راهداران و تعامل مؤثر با رسانه‌ها، می‌تواند به افزایش اعتماد عمومی و ارتقای جایگاه وزارت راه‌وشهرسازی در افکار عمومی منجر شود. سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی، بیان کرد: روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید تمرکز خود را بر موضوعات حیاتی و مردمی مانند ایمنی سفرها، خدمات زمستانی، نوروزی و عملیات اربعین قرار دهد. وی افزود: بازنمایی تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران و رانندگان، بخشی از مأموریت بزرگ روابط‌عمومی‌‌ها در بازگو کردن روایت واقعی خدمت است. کریمی؛ با اشاره به ماهیت مردمی فعالیت‌های راهداری، اظهار کرد: این سازمان به‌طور مستقیم با مردمی در ارتباط است که عمدتاً از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند و بخش قابل‌توجهی از آنان توان مالی محدودی دارند. بنابراین راهداری باید از تمام ظرفیت خود برای ارائه خدمات ایمن، منصفانه و مستمر به این قشر تلاش کند. کریمی؛ گفت: روابط‌عمومی‌‌ها در مجموعه راهداری، نه در حاشیه، بلکه در متن خدمت‌رسانی‌اند. اطلاع‌رسانی دقیق، اعتماد می‌سازد و اعتماد، سرمایه‌ای است که هیچ بودجه‌ای جایگزین آن نمی‌شود. وی با تأکید بر نقش میدانی روابط‌عمومی‌‌ها، افزود: مجاهدت شبانه‌روزی و حضور در ایام تعطیل در جاده‌ها و پایانه‌ها، جلوه‌ای از جهاد خدمت در روابط‌عمومی است. روابط‌عمومی‌های راهداری، راویان و سفیران اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی هستند که با روایت درست و به‌موقع، موجب تقویت شفافیت عملکرد این وزارتخانه در افکار عمومی می‌شوند. کریمی؛ در پایان با تأکید بر ضرورت تحول در شیوه‌های اطلاع‌رسانی، گفت: باید استفاده از بستر‌ها و پلتفرم‌های جدید، ابزارهای محتوایی نوآورانه و به‌ویژه قالب‌های بصری مانند موشن‌گرافی و ویدئوکست در اولویت فعالیت‌های رسانه‌ای روابط‌عمومی‌‌ها قرار گیرد. وی بیان کرد: همان‌گونه که جاده‌ها همواره پیوسته و جاری‌اند، اخبار راهداری و خدمات این مجموعه نیز باید به‌صورت مستمر و هماهنگ در کانال‌های اطلاع‌رسانی تمام استان‌‌ها بازتاب یابد.