معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت اعلام کرد

پیشرفت ۸۴ درصدی راه‌آهن چابهار – زاهدان

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت، گفت: با ثبت رکورد ۵۰ کیلومتر ریل‌گذاری در یک ماه و عبور پیشرفت فیزیکی از ۸۴ درصد، راه‌آهن چابهار – زاهدان انتظار می‌رود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. به گزارش مناقصه‌مزایده، عباس خطیبی؛ با اشاره به رکوردزنی در عملیات اجرایی خط آهن چابهار – […]

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت، گفت: با ثبت رکورد ۵۰ کیلومتر ریل‌گذاری در یک ماه و عبور پیشرفت فیزیکی از ۸۴ درصد، راه‌آهن چابهار – زاهدان انتظار می‌رود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. به گزارش مناقصه‌مزایده، عباس خطیبی؛ با اشاره به رکوردزنی در عملیات اجرایی خط آهن چابهار – زاهدان، اظهار داشت: راه‌آهن چابهار – زاهدان با ثبت رکورد ۵۰ کیلومتر ریل‌گذاری در یک ماه و دستیابی به سرعت روزانه ۳۵۰۰ متر ریل‌گذاری، فصل تازه‌ای در تاریخ توسعه ریلی کشور گشود. وی افزود: این دستاورد بی‌سابقه در تاریخ ساخت راه‌آهن کشور، نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای تکمیل شبکه ریلی شرق کشور و اتصال بندر استراتژیک چابهار به شبکه ریلی ایران است. معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، ریل‌گذاری ۵۰ کیلومتر مسیر راه‌آهن چابهار – خاش در مهرماه امسال را نماد اهتمام دولت چهاردهم برای تکمیل کریدور ریلی شرق کشور دانست و اظهار کرد: با حمایت‌های مؤثر سازمان برنامه و بودجه و پیگیری‌های مستمر ارکان وزارت راه‌وشهرسازی، توانستیم در ماه گذشته با شتابی چشمگیر، عملیات ریل‌گذاری در مسیر چابهار- خاش را به بیش از ۵۰ کیلومتر برسانیم؛ رقمی که تاکنون در هیچ‌یک از طرح‌های ریلی کشور سابقه نداشته است. خطیبی؛ ادامه داد: حتی در برخی روز‌ها رکورد ۳۵۰۰ متر ریل‌گذاری روزانه نیز به ثبت رسیده است. پیشرفت فیزیکی کلی این طرح تاکنون از مرز ۸۴ درصد عبور کرده و با تداوم تأمین اعتبارات، انتظار می‌رود تا پایان امسال بخش باقیمانده مسیر نیز به بهره‌برداری برسد. وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ همت منابع مالی در این طرح هزینه شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حداقل شش همت دیگر به آن تزریق شود. این سطح از تأمین مالی بیانگر اراده ویژه دولت برای سرعت‌بخشی به اتمام طرح‌های زیربنایی حمل‌ونقل، به‌ویژه در بخش ریلی است. معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، در پایان خاطرنشان کرد: راه‌آهن چابهار – زاهدان به طول ۶۳۴ کیلومتر به‌عنوان یکی از مهم‌‌ترین طرح‌های زیربنایی شرق ایران، بندر استراتژیک چابهار را به شبکه سراسری ریلی متصل خواهد کرد و نقشی بنیادین در توسعه حمل‌ونقل، جابه‌جایی کالا و رونق اقتصادی سواحل مکران و استان سیستان و بلوچستان ایفا می‌کند.