گروه بازارسرمایه ـ معاون تنظیمگری و نظارت بانکمرکزی، گفت: در مورد چند بانک ناتراز دیگر با پیگیری و انجام نظارت دقیق این بانکها تلاش میکنیم به جرگه بانکهای تراز وارد شوند. به گزارش مناقصهمزایده، فرشاد محمدپور؛ معاون تنظیمگری و نظارت بانکمرکزی، با اشاره به اینکه فرآیند گزیر بدون هیچگونه انتقال ناترازی به بانک ملی ایران […]
گروه بازارسرمایه ـ معاون تنظیمگری و نظارت بانکمرکزی، گفت: در مورد چند بانک ناتراز دیگر با پیگیری و انجام نظارت دقیق این بانکها تلاش میکنیم به جرگه بانکهای تراز وارد شوند. به گزارش مناقصهمزایده، فرشاد محمدپور؛ معاون تنظیمگری و نظارت بانکمرکزی، با اشاره به اینکه فرآیند گزیر بدون هیچگونه انتقال ناترازی به بانک ملی ایران انجام شده است، گفت: برای اجرای درست این فرآیند طبق قانون مدیر و هیئت اجرایی گزیر تعیین شدند. هیئت اجرایی گزیر، هیئتی است که برای اجرای بهینه و بهتر فرآیند گزیر به محض اینکه بانک روز پنجشنبه هفته گذشته وارد فرآیند گزیر شد، انتخاب و شروع به فعالیت کرده است. از ویژگیهای هیئت اجرایی گزیر دارا بودن سوابق مرتبط در نظام بانکی و در حوزههای مرتبط با فرآیند گزیر است. محمدپور؛ در حاشیه بازدید از تعدادی از شعب بانک آینده سابق با اشاره به برگزاری اولین جلسه هیئت اجرایی گزیر بانک آینده با حضور رئیس کل بانکمرکزی، گفت: در این جلسه راهبردها توسط رئیس کل بانکمرکزی بیان شد تا فرآیند اجرای کار با کیفیت و سرعت مناسب انجام شود. وی افزود: طبق قانون سهامداران عضو فرآیند و هیئت اجرایی گزیر نیستند و هیئت اجرایی گزیر را مدیر گزیر انتخاب میکند. براساس قانون از لحظهای که فرآیند اجرایی گزیر شروع شده است، اختیارات و مسئولیتهای هیئت مدیره و هیئت سرپرستی به هیئت و مدیر گزیر منتقل میشود. محمدپور؛ درخصوص ارزش داراییهای بانک آینده گفت: کار ارزشگذاری داراییها به صورت جدی شروع شده و در اولین فرصت شناسایی و ارزشگذاری داراییها با یک سرعت مناسب اتفاق خواهد افتاد. معاون تنظیمگری و نظارت بانکمرکزی درخصوص برنامه بانکمرکزی برای اصلاح یا تعیینتکلیف بانکهای ناتراز گفت: اولویت اول بانکمرکزی انجام اقدامات اصلاحی برای بانکهای ناتراز است. یعنی با اقدامات اصلاحی بانکهایی که ناتراز هستند رو به بانکهای تراز تبدیل کنیم. دو بانک که سالها جزو بانکهای ناتراز بودن با انجام اقدامات توسط مدیریت و سهامداران بانک و نظارت دقیق بانکمرکزی به جرگه بانکهای تراز وارد شدند. در مورد چند بانک ناتراز دیگر نیز با پیگیری و انجام نظارت دقیق این بانکها تلاش میکنیم به جرگه بانکهای تراز وارد شوند. محمدپور؛ تأکید کرد: طبیعتاً اگر با انجام همه تلاشها بانک ناتراز در مسیر اصلاح قرار نگرفت، با استفاده از ظرفیتهایی که در قانون پیشبینی شده است شامل تعیین هیئت سرپرستی و فرآیند گزیر حرکت میکنیم. وی برخورد نظارتی درست با بانکهای ناتراز را هدف بانک مرکز برشمرد و گفت: الان که وارد فرآیند گزیر شدیم تمرکز کامل ما بر اجرای درست فرآیند گزیر است تا داراییها درست ارزشگذاری شده و بدهی بدهکاران تسویه شود. اصلیترین طلبکار این بانک بانکمرکزی یا به عبارت بهتر کل مردم کشور هستند. لذا اصل دغدغه ما ارزشگذاری درست و فروش دارایی هاست. معاون تنظیمگری و نظارت بانکمرکزی، درخصوص تاریخچه اقدامات بانکمرکزی درخصوص بانک آینده، گفت: از سال ۱۳۹۵ برخوردهای انتظامی مختلف با این بانک و مدیران و سهامداران این بانک در دستور کار بود و رأیهای مختلفی در هیئت انتظامی بانکمرکزی در این خصوص صادر شده است. در مورد بحث فرآیند قضایی موضوع در ماده۲۲ قانون بانکمرکزی پیشبینی لازم انجام شده است. ما نهادهایی مانند هیئت انتظامی در بانکمرکزی برای حل این مسائل داریم و اگر موضوع در هیئت انتظامی بدوی و هیئت تجدیدنظر به نتیجه نرسد به دادگاه ویژه ارجاع خواهد شد. محمدپور؛ درخصوص رسیدگی به درخواستها و شکایات مشتریان در این فرآیند نیز خاطرنشان کرد: مشتریان بانک آینده از روز شنبه مشتریان بانک ملی هستند. لذا طبیعتاً اگر خدماتی که مشتریان انتظار دارند، ارائه نشد به بانک ملی و راههای ارتباطی که بانک ملی مشخص و اطلاعرسانی کرده است، مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه