مهدی قرهداغلی – طلب قطعهسازان خودرو از خودروسازان طی چندین ماه گذشته، همواره روبه افزایش بوده و همین امر سبب شده صنعت قطعهسازی که از صنایع مادر در صنعت خودروسازی به حساب می آید دچار بحران شود. در همین خصوص، دبیر انجمن خودروسازان ایران، بیان کرد: خودروسازان بیش از ۱۰۰ همت به قطعهسازان بدهکار هستند. […]
مهدی قرهداغلی – طلب قطعهسازان خودرو از خودروسازان طی چندین ماه گذشته، همواره روبه افزایش بوده و همین امر سبب شده صنعت قطعهسازی که از صنایع مادر در صنعت خودروسازی به حساب می آید دچار بحران شود. در همین خصوص، دبیر انجمن خودروسازان ایران، بیان کرد: خودروسازان بیش از ۱۰۰ همت به قطعهسازان بدهکار هستند. به گزارش مناقصهمزایده، احمد نعمتبخش؛ در آیین افتتاح و آغاز بهکار خط تولید خودروی پارسنوآ، اظهار داشت: قطعهسازان همواره در کنار خودروسازان بوده و به کمک خطوط تولید آمدهاند. این خودرو برگرفته از طراحی ال۹۰ و شرکت فرانسوی است که توسط مهندسان داخلی بومیسازی شده و اقدامی بسیار ارزشمند به شمار میرود. وی ادامه داد: از زمانی که تحریمها در حوزه خودرو شدت گرفت، بسیاری از قالبهای تولیدی بلااستفاده مانده بود، اما امروز شاهد ارتقای دانش خودروسازی و دستیابی به تولید انبوه هستیم. امیدواریم این خودرو با قیمتی مناسب به بازار عرضه شود. نعمتبخش؛ با اشاره به سختگیریهای سازمان ملی استاندارد، گفت: استانداردها برای واردات خودرو آسان گرفته میشود و حتی استاندارد چین نیز مورد پذیرش است، اما برای خودروهای داخلی و قطعات، آنچنان سختگیرانه عمل میشود که روند تولید را مختل میکند. وی افزود: شایسته بود مدیران سازمان استاندارد در این مراسم حضور میداشتند تا از نزدیک مسائل و مشکلات تولیدکنندگان را بشنوند. دبیر انجمن خودروسازان ایران، تأکید کرد: انتظار میرود از صنعت خودروسازی داخلی نیز به اندازه واردات خودرو حمایت شود. همانگونه که در مجلس شورای اسلامی نسبت به واردات آسانگیری میشود، باید در قبال خودروسازان داخلی نیز سهلگیری مشابهی وجود داشته باشد. نعمتبخش؛ در ادامه از کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخواست کرد تا جلسهای با حضور انجمن خودروسازان برگزار کند تا مسائل مختلف این صنعت بررسی شود. وی گفت: با وجود اینکه خودروسازان بیش از ۱۰۰ همت به قطعهسازان بدهکار هستند، همچنان شاهد همراهی و تأمین قطعات از سوی آنان هستیم. در ادامه آرش محبینژاد؛ دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، گفت: از روزی که فرانسویها به علت تحریمها صنعت خودروسازی کشور را رها کردند و رفتند تا امروز توانستیم در داخلیسازی بسیاری از قطعات خودکفا شویم و این در حالی است که در سالهای اخیر کشوری مثل روسیه که در بخش نظامی و تکنولوژی از کشورهای قدرتمند جهان است اما به خاطر جنگ در تحریم است در حوزه خودرو نتوانسته قد علم کند، اما صنعت خودروسازی در کشور ما قابل مقایسه با روسیه نیست و نسبت به آنها در جایگاه بالاتری قرار دارد. وی در مراسم آغاز بهکار خط تولید پارسنوآ، خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرانسویها در ایران حضور داشتند خودروی ال۹۰ حدود ۵۵ درصد ساخت داخل شد و امروز عمق ساخت داخل این خودرو پیشرفت بسیاری کرده و محصول جدید که بر پایه پلتفرم خودروی ال۹۰ است با استانداردهای جدیدتر و به عمق بالاتری رسیده و به جرأت میتوان گفت؛ بیشتر از ۸۰ درصد قطعات این محصول ساخت قطعهسازان داخلی و محصولی ۸۰ درصد ایرانی است.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه