پایان انتظار برای تشکیل «سازمان‌پست»

  ۵ سال پیش دولت پیشنهاد تشکیل یک سازمان دولتی جدید به نام سازمان پست را به مجلس برد. هفته دیگر قرار است با تصویب در کمیسیون صنایع پرونده این سازمان بسته شود. به گزارش فارس، سال ۹۰ بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات لایحه تشکیل سازمان پست جمهوری اسلامی ایران رأی مثبت […]

 

۵ سال پیش دولت پیشنهاد تشکیل یک سازمان دولتی جدید به نام سازمان پست را به مجلس برد. هفته دیگر قرار است با تصویب در کمیسیون صنایع پرونده این سازمان بسته شود.

به گزارش فارس، سال ۹۰ بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات لایحه تشکیل سازمان پست جمهوری اسلامی ایران رأی مثبت دادند.

کلیات این لایحه با ۱۴۲ رأی مثبت، ۹ رأی منفی و ۱۰ رأی ممتنع از ۱۹۵ نماینده حاضر به تصویب نمایندگان رسید.

در صورت تصویب نهایی این لایحه قرار بود به منظور انتزاع و انتقال وظایف و فعالیت‌های شبکه‌های اصلی تجزیه و مبادلات و مدیریت توزیع خدمات پایه پستی از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان پست جمهوری اسلامی ایران وابسته به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تشکیل می‌شود.

در این لایحه اعلام شده بود که شرکت پست براساس قانون تجارت قابل واگذاری است اما سازمان پست یک نهاد حاکمیتی تلقی می‌شود.

امروز ۵ سال پس از این‌که پای سازمان دولتی پست به مجلس باز شده، گویا قرار است سرانجام پرونده این سازمان بسته شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگویی، از تصویب نهایی اساس‌نامه سازمان دولتی پست در جلسه آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی توضیح داد: پیش از این در نشست علنی مجلس، نمایندگان به بررسی لایحه اساس‌نامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافق کردند و به این ترتیب این لایحه پس از رسیدگی در کمیسیون مربوطه مستقیماً به شورای نگهبان ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: تقاضای بررسی یک طرح یا لایحه طبق اصل ۸۵ قانون اساسی برای مواردی از طرح‌ها و لوایح مطرح می‌شود که مفصل و دارای مواد بسیار زیاد و طولانی باشند و امکان رسیدگی به این طرح یا لایحه در صحن علنی وجود نداشته باشد.

 

سبحانی‌فر گفت: با توجه به این‌که تصویب اساس‌نامه پست به مراحل آخر نزدیک شده، پیش‌بینی می‌شود این موضوع در جلسه هفته آینده کمیسیون به تصویب برسد و پرونده تشکیل سازمان پست بسته شود.