تکرار مناقصه به خاطر باقی ماندن یک شرکت

مدیرعامل شرکت آریا بنادر ایرانیان مطرح‌ کرد تکرار مناقصه به خاطر باقی ماندن یک شرکت مدیرعامل شرکت آریا بنادر ایرانیان گفت: تجهیزات سرمایه‌گذار هندی تا یک ماه دیگر وارد بندر چابهار می‌شود. به گزارش تین‌نیوز، ابراهیم‌یاسری به بیان این‌که توسعه بندر چابهار دو بخش دارد، گفت: یکی بخش زیرساخت است که در دست سازمان بنادر […]

مدیرعامل شرکت آریا بنادر ایرانیان مطرح‌ کرد

تکرار مناقصه به خاطر باقی ماندن یک شرکت

مدیرعامل شرکت آریا بنادر ایرانیان گفت: تجهیزات سرمایه‌گذار هندی تا یک ماه دیگر وارد بندر چابهار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، ابراهیم‌یاسری به بیان این‌که توسعه بندر چابهار دو بخش دارد، گفت: یکی بخش زیرساخت است که در دست سازمان بنادر است و سازمان هم به دنبال این بود که این بخش را افتتاح کند که بعد از انتخابات حتماً‌ افتتاح می‌شود.

وی افزود: ما هم به عنوان شرکت آریا بنادر ایرانیان در بخش روبنایی هستیم یعنی تأمین تجهیزات که طبق برنامه دارد پیش می‌رود. بخشی از تجهیزات هم در حال انتقال است و برای بخشی هم به دنبال بازگشایی ال‌سی هستیم. ما یک فرصت دو ساله داریم که از نظر خودمان طبق برنامه داریم پیش می‌رویم.

مدیرعامل شرکت آریا بنادر ایرانیان با اشاره به حضور سرمایه‌گذاری هندی در بندر چابهار تأکید ‌کرد: یک بخش هم هندی‌‌‌ها هستند که کمی از برنامه عقب هستند.

وی تأکید ‌کرد: در واقع ما و هندی‌‌‌ها کاملاً با هم هستیم و جدا از ما نیستند. حتی کمیسیون معاملات آن‌‌‌ها ۴ عضو دارد که از دو نفر هندی و دو نفر از طرف ما هستند.

یاسری با بیان این‌که فرایند برگزاری مناقصه شرایط خاصی دارد و باید این شرایط مهیا شود اظهار کرد: دوبار مناقصه گذاشتیم اما چارچوب‌های مناقصه طوری است که در نهایت باید دو شرکت کننده باقی بماند‌ و چون مثلاً به یک شرکت‌کننده رسیدیم مناقصه را تکرار کردیم.

وی اضافه ‌کرد: فکر کنم هفته دیگر کارشناسان و همکاران ما راهی هند می‌شوند. پاکت‌ها که باز شود فکر می‌کنم ال‌سی آن‌‌‌ها هم باز می‌شود تجهیزات خودشان را به چابهار می‌آورند.

مدیرعامل شرکت آریا بنادر ایرانیان تصریح ‌کرد: تمام این اتفاقات در چارچوب قانون و مقررات هند است و آن‌‌‌ها هم مثل ما قوانین سختی دارند که باید حتماً‌ آن‌‌‌ها را رعایت کنند و بر همین اساس، تصورم این است که تا حدود یک ماه دیگر ال‌سی آن‌‌‌ها باز خواهد شد.

 

یاسری درباره فرایند تجهیز بندر چابهار نیز گفت: برخی از این تجهیزات باید ساخته شود و برخی هم دو الی ۳ ماهه تأمین می‌شود. از این نظر مثل ما هستند. خود ما هم مثلاً جرثقیل را خریدیم و آوردیم اما برخی تجهیزات باید ساخته شود و مثلاً ۱۵ ماه ساخت آن طول می‌کشد.