نبود نقدینگی، اصلی‌‌ترین مانع رونق تولید

رییس اتاق بازرگانی کاشان مطرح ‌کرد نبود نقدینگی، اصلی‌‌ترین مانع رونق تولید رییس اتاق بازرگانی کاشان اصلی‌‌ترین موانع رونق تولید را نبود نقدینگی و اجرا نشدن صحیح قانون مالیات می‌داند. محمود تولایی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اصلی‌‌ترین موانع رونق تولید را نبود نقدینگی و اجرا نشدن صحیح قانون مالیات خواند و گفت: […]

رییس اتاق بازرگانی کاشان مطرح ‌کرد

نبود نقدینگی، اصلی‌‌ترین مانع رونق تولید

رییس اتاق بازرگانی کاشان اصلی‌‌ترین موانع رونق تولید را نبود نقدینگی و اجرا نشدن صحیح قانون مالیات می‌داند.

محمود تولایی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اصلی‌‌ترین موانع رونق تولید را نبود نقدینگی و اجرا نشدن صحیح قانون مالیات خواند و گفت: معتقدم استمرار بهبود فضای کسب‌وکار و بازاریابی برای صادرات محصولات واحدهای تولیدی از مهم‌ترین موارد برای شتاب بخشیدن به اشتغال است.

وی افزود: به اعتقاد من اصلی‌‌ترین موانع رونق تولید کمبود نقدینگی و تأمین نشدن منابع مالی واحدهای تولیدی و اجرا نشدن صحیح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و تبعیض در اجرای قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش‌افزوده است.

رییس اتاق بازرگانی کاشان همچنین با اشاره به مطالبات سنگین سازمان تأمین اجتماعی هم گفت: مطالبات سنگین سازمان تأمین اجتماعی از واحدهای بالای ۱۰۰ نفر با اعلام بدهی‌های عمدتاً واهی به سازمان از ۱۰ سال قبل تاکنون نیز مشکلات زیادی برای واحدهای کوچک و متوسط به وجود آورده است.

تولایی همچنین بالا بودن نرخ بهره بانکی را از دیگر موانع رونق واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: معتقدم بالا بودن نرخ بهره بانکی توان رقابتی را از واحدهای کوچک و متوسط گرفته است.

رییس اتاق بازرگانی کاشان با تأکید بر امر آموزش در سطوح مختلف گفت: توسعه آموزش در سطح ملی، استانی، منطقه‌ای برای مدیران و متقاضیان احداث واحدهای صنعتی به‌منظور اطلاع و آگاهی از بازارهای داخلی و بین‌المللی از مواردی است که برای شتاب بخشی به اشتغال باید انجام شود.

تولایی همچنین افزود: به اعتقاد من شاخص‌های فضای کسب‌وکار تاحدی بهبود یافته‌اند اما به‌طورکلی رتبه ایران در فضای کسب‌وکار خوب نیست و استمرار بهبود فضای کسب‌وکار به بهبود اشتغال کمک می‌کند.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران در این زمینه به صدور مجوزهای کسب‌وکار هم اشاره‌ کرد و گفت: صدور مجوزهای راه‌اندازی کسب‌وکار نیز باید در کوتاه‌‌ترین زمان انجام شوند که این امر از طریق تفویض اختیار وزارتخانه‌های مرتبط با واحدهای تولیدی به ادارات کل و سازمان‌های استان‌ها و تفویض اختیار ادارات کل و سازمان‌های استان‌ها به ادارات شهرستان‌ها ممکن می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی کاشان کاهش ریسک‌های مالی و رانت‌زدایی از اقتصاد را مهم دانست و گفت: این امر منجر به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری شده و با بالا رفتن تولید موجب ایجاد اشتغال بیش‌تر و افزایش درآمد می‌شود.

تولایی با اشاره به اهمیت توافقات و ارتباطات بین‌المللی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط تصریح‌ کرد: همچنین تسهیل در صادرات بنگاه‌ها از طریق توافق‌های دوجانبه یا چندجانبه، تعرفه‌های ترجیحی و دیپلماسی اقتصادی پویا با کشورهای هدف در بالا رفتن اشتغال در صنایع کوچک مؤثر هستند.

رییس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق ایران اهمیت بازاریابی و تبلیغات منسجم را هم برای بنگاه‌های تولیدی موردتوجه قرارداد و گفت: بازاریابی با هدف صادرات محصولات واحدهای تولیدی هم اهمیت زیادی دارد؛ موردی که می‌تواند با تشکیل شرکت‌های صادراتی و کمک مالی دولت در زمینه بازاریابی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در خارج از کشور محقق شود.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران با تأکید بر ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه کار و کارآفرینی هم اهمیت زیادی دارد و نقش رسانه‌های جمعی و به‌ویژه صداوسیما در این زمینه غیرقابل‌ انکار است.

 

تولایی همچنین بر پایین بودن هزینه‌های تولید و بهبود بهره‌وری هم تأکید کرد و گفت: معتقدم به حداقل رساندن هزینه‌های تولید به‌منظور رقابتی شدن تولیدات داخل با محصولات تولیدی در کشورهای رقیب نیز برای افزایش اشتغال مهم است.