رئیس مرکز امور بینالملل وزارت راهوشهرسازی، گفت: پس از تکمیل تملک اراضی تا پایان سال و نهایی شدن قرارداد اجرایی، انتظار میرود عملیات احداث راهآهن رشت-آستارا، از سال آینده آغاز شود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، امین ترفع؛ با بیان اینکه بیشاز ۸۵ کیلومتر از ۱۶۲ کیلومتر از تملک اراضی مسیر راهآهن […]
رئیس مرکز امور بینالملل وزارت راهوشهرسازی، گفت: پس از تکمیل تملک اراضی تا پایان سال و نهایی شدن قرارداد اجرایی، انتظار میرود عملیات احداث راهآهن رشت-آستارا، از سال آینده آغاز شود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، امین ترفع؛ با بیان اینکه بیشاز ۸۵ کیلومتر از ۱۶۲ کیلومتر از تملک اراضی مسیر راهآهن رشت – آستارا انجام شده است، گفت: تملک اراضی تا پایان سال بهطور کامل به اتمام میرسد. وی افزود: همزمان با اتمام مراحل تملک اراضی، موافقتنامه وام ۱٫۶ میلیارد یورویی پروژه که در دولت گذشته میان وزرای دو کشور ایران و روسیه با حضور رؤسای جمهور کشورها امضاء شده بود، نیز در حال طی مراحل نهایی است. همچنین یک قرارداد چارچوب میان کارفرما و پیمانکار، یعنی شرکت ساخت و یک شرکت، دیگر امضاء شده است. در حالحاضر نیز قرارداد اجرایی پروژه در مرحله مذاکره قرار دارد و بهاحتمال زیاد تا یکی دو ماه آینده نهایی و امضاء خواهد شد. رئیس مرکز امور بینالملل وزارت راهوشهرسازی، بیان کرد: پس از نهایی شدن این قرارداد و انجام کامل فرآیندهای مربوط به تملک اراضی تا پایان سال، انتظار میرود از سال آینده عملیات اجرایی پروژه راهآهن رشت – آستارا آغاز شود. وی با اشاره به پیمانکار اصلی این پروژه، گفت: وام مربوط به پروژه راهآهن رشت – آستارا از سوی دولت روسیه تأمین میشود، بنابراین پیمانکار نیز روسی خواهد بود. ترفع؛ تصریح کرد: براساس پیشبینیها، در صورت آغاز عملیات اجرایی در سال آینده، ساخت این مسیر حداکثر طی چهار سال به پایان خواهد رسید. رئیس مرکز امور بینالملل وزارت راهوشهرسازی، ادامه داد: میزان ترانزیت هدفگذاریشده برای مسیر راهآهن رشت – آستارا طبق ظرفیت نهایی پروژه، ۱۵ میلیون تُن بار پیشبینی شده است. وی در پایان با اشاره به تأثیر فعالسازی مکانیسم اسنپبک در همکاریهای ایران و روسیه، تأکید کرد: تاکنون هیچگونه اختلالی در همکاریهای مالی و فنی پروژه ایجاد نشده و روند اجرای آن طبق برنامه ادامه دارد، هرچند درخصوص تحولات آینده نمیتوان اظهارنظر قطعی داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، پروژه راهآهن رشت–آستارا را یکی از حلقههای مهم کریدور شمال – جنوب دانست و گفت: تکمیل آن نقش تعیینکنندهای در اتصال شبکه ریلی ایران به اروپا دارد. به گزارش مناقصهمزایده، هوشنگ بازوند؛ با اشاره به اهمیت راهآهن رشت – آستارا، گفت: این طرح یکی از حلقههای اصلی کریدور […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، با بیان اینکه ادامه اجرای پروژه راهآهن رشت-آستارا یک ضرورت اقتصادی و یک الزام استراتژیک در سیاستگذاریهای حملونقلی کشور است، گفت: نباید اجازه دهیم در پیچوخمهای مدیریتی یا کمبود منابع، روند اجرای آن دچار وقفه شود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، گفت: اگر نتوانیم از وام روسی استفاده کنیم، اساساً حضور روسیه در پروژه راهآهن رشت-آستارا معنی ندارد. حضور روسیه به این دلیل است که بتوانیم پروژه را از این محل تأمین مالی کنیم وگرنه هیچ کمبود و مشکلی در توان فنی و اجرای پروژه نداریم، حتی با حضور […]
سخنگوی دولت، از تصویب روش تأمین مالی به منظور تکمیل پروژه راهآهن رشت- آستارا در جلسه هیئت وزیران، خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، علی بهادریجهرمی؛ در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، به توضیح مصوبات جلسه پرداخت و گفت: افتتاح راهآهن رشت- آستارا یکی از اولویتهای دولت است چرا که با تکمیل این پروژه […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه