دلیل عهدشکنی کی‌روش چه بود؟

  در حالی که جلسه اعضای هیأت رییسه فدراسیون فوتبال با کی روش روز شنبه ۱۰ صبح فیکس شده است، سرمربی تیم ملی با بارگزاری یک مطلب در فیس‌بوک و هم چنین مصاحبه علیه دبیر کل موضوع را به چالش کشیده است! به گزارش «ورزش سه»، علی کفاشیان در صحبت‌هایی که پیش‌تر با کی‌روش انجام […]

 

در حالی که جلسه اعضای هیأت رییسه فدراسیون فوتبال با کی روش روز شنبه ۱۰ صبح فیکس شده است، سرمربی تیم ملی با بارگزاری یک مطلب در فیس‌بوک و هم چنین مصاحبه علیه دبیر کل موضوع را به چالش کشیده است!

به گزارش «ورزش سه»، علی کفاشیان در صحبت‌هایی که پیش‌تر با کی‌روش انجام داده بود از وی قول گرفته بود در مورد دکتر علیرضا اسدی و هم چنین محمد مایلی‌کهن مصاحبه نکند و حتی به سرمربی تیم ملی اطمینان خاطر داده بود تهمت‌هایی که محمد مایلی‌کهن به وی زده را از طریق کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال و همچنین مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد. کی‌روش هم در این زمینه به علی کفاشیان اطمینان خاطر داده بود اما چند روز پیش از برگزاری نشست اعضای هیأت رییسه زیر قول خود زد!

آنچه که کی‌روش را برافروخته کرد و موجب شد وی در فیسبوک مطلب بنویسد و بعد مصاحبه کند و داستان ملانصرالدین و سیب‌زمینی و توپ فوتبال را مطرح کند دعوای علیرضا اسدی با افشین پیروانی در برنامه ۹۰ بود. کی‌روش علاقه خاصی به افشین پیروانی پیدا کرده و او را یک مرد واقعی در فوتبال می‌داند. افشین پیروانی در ماه‌های اخیر به قیمت انتقاد ایرانی‌‌ها از کی‌روش حمایت کرده است و حتی متهم به طرفداری بی‌چون چرا از کی روش شده است. البته افشین پیروانی می‌گوید حمایت از کی‌روش وظیفه سازمانی اوست و در حمایت از کی‌روش واقعیت‌ها را می‌گوید و ابایی هم از برکناری ندارد به این دلیل که اصلاً با فدراسیون فوتبال قراردادی ندارد و تا به الان ریالی دریافت نکرده است!

کی‌روش با مصاحبه علیه اسدی در حمایت از افشین پیروانی به نوعی محبت وی را جبران کرد، هر چند که ممکن است مصاحبه اخیر وی به قیمت از دست رفتن سمتش در تیم ملی تمام شود.

در جلسه روز شنبه چه خواهد گذشت؟

همان طور که علی کفاشیان گفته کی‌روش هم دوست دارد بماند و هم برود. ماندن او به خاطر بازیکنان است و رفتن او به دلیل انتقاد‌‌ها و کمبود امکانات است. اکثر اعضای هیأت رییسه موافق ماندن او هستند. از سویی کی‌روش با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و علی کفاشیان به هیچ وجه با استعفای او موافقت نخواهد کرد. در چنین شرایطی اگر کی‌روش بخواهد ایران را ترک کند باید غرامت سنگینی به فدراسیون فوتبال بدهد. فدراسیون فوتبال در حال مهیا کرد امکانات مد نظر کی‌روش است. فدراسیون فوتبال با شرکت جیووا برای تأمین لباس‌های تیم ملی قرارداد بسته و زمین شماره دو کمپ خراب شده و شهریور ماه دو زمین تمرین خوب تحویل کی‌روش خواهد شد.

قطعاً در نشست روز شنبه کی‌روش به خاطر توهین به اسدی مؤاخذه خواهد شد. شهرام دبیری یکی از اعضای هیأت رییسه این را به صراحت به ورزش ۳ گفته است. او می‌گوید: کی‌روش باید این صحبت‌‌ها را تمام کند و گرنه نمی‌توانیم او را تحمل کنیم.

کی روش دعوا می‌کند چون می‌داند در ایران طرفدار دارد. افکار عمومی با اوست و بزرگ‌‌ترین طرفدارش هم رییس‌جمهور است که به تازگی بازی تیم ملی مقابل آرژانتین را ستوده است. کی روش دعوا می‌کند تا امتیاز بگیرد. باید منتظر چالش‌های جدید بود. مصاحبه علیرضا اسدی، مصاحبه محمد مایلی‌کهن و…

 

به هر صورت در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می‌رسد. شاید کی روش این بار واقعاً نیت رفتن داشته باشد. شاید هم فدراسیون فوتبال از ناز کشیدن و انتقادهای مکرر کی‌روش خسته شده باشد.