سایت فیفا: برد ایران با واقع‌گرایی

سایت فیفا: برد ایران با واقع‌گرایی سایت فیفا در مطلبی با عنوان «ایران واقع‌گرایی را به نمایش گذاشت»، به تحلیل بازی ایران-کاستاریکا پرداخت. به گزارش «ورزش سه»، سایت فیفا می‌نویسد: این پیروزی که به سختی در یک بازی متعادل مقابل کاستاریکا به دست آمد اولین برد ایران بعد از سال ۱۹۷۷ در جام جهانی جوانان […]

سایت فیفا: برد ایران با واقع‌گرایی

سایت فیفا در مطلبی با عنوان «ایران واقع‌گرایی را به نمایش گذاشت»، به تحلیل بازی ایران-کاستاریکا پرداخت.

به گزارش «ورزش سه»، سایت فیفا می‌نویسد: این پیروزی که به سختی در یک بازی متعادل مقابل کاستاریکا به دست آمد اولین برد ایران بعد از سال ۱۹۷۷ در جام جهانی جوانان زیر بیست سال محسوب می‌شود.

دلیل تأکید این سایت بر روی واقع‌گرایی ایران در مقایسه با کاستاریکا، ۱۵ شوتی است که کاستاریکایی‌ها به سمت دروازه ایران شلیک کردند بدون آن‌که یکی از آنها داخل چارچوب قرار گیرد.

در ادامه این مقاله آمده است:

ایران و کاستاریکا اولین بازی خود را در جام جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۱۷ کره‌جنوبی در جیجو برگزار کردند. در انتهای این بازی که با فقر فرصت گلزنی برای هر دو تیم همراه بود، این ایرانی‌ها بودند که بر خلاف جریان بازی با گل دقیقه ۸۲ مهدی‌خانی دست‌هایشان را به نشانی پیروزی بالا بردند.

به جز فرصتی که در دقیقه ۱۲ نصیب محمد مهدی مهدی‌خانی شد – شوتی که به خوبی توسط اریک‌پینه‌دا دروازه بان کاستاریکا مهار شد – نیمه اول صحنه یک جنگ تاکتیکی متعادل در میانه میدان بود و دفاع محکم دو طرف، حملات را خنثی می‌کردند.

نیمه دوم تفاوت چندانی با نیمه اول نداشت و فقط این رضاشکاری بود که در ابتدای این نیمه صاحب یک فرصت گلزنی شد که ضربه‌‌اش به خارج از چارچوب دروازه رفت. کاستاریکایی‌ها با مالکیت توپ، جریان بازی را بیش‌تر در دست داشتند ولی در ضربات آخر موفق عمل نمی‌کردند.

باید منتظر ده دقیقه پایانی می‌ماندیم تا بالاخره بازی از سکون خارج شود و مهدی‌خانی با یک استوپ سینه و شوت پای چپ دروازه کاستاریکا را باز کند. بعد از این گل، آمریکای مرکزی‌ها همه کار کردند تا بازی را به تساوی بکشانند ولی تلاش آنها ثمری در پی نداشت.

تکرار پیروزی تیم ملی جوانان پس از ۴۰ سال

گفتنی است ۴۰ سال قبل بود که تیم ملی فوتبال جوانان، در جام جهانی ۱۹۷۷ برد را تجربه کرد. در آن سال تیم ما در جام جهانی تونس حریف آفریقایی خود سیرالئون را ۳-۰ برد.

به گزارش «ورزش سه»، تیم ما در آن روزگار بازیکنان خوب زیادی را داشت. در این تیم، مردانی چون رضا رجبی، فرامرز امیدوار، ابوالقاسم کلانتری، محرم عاشری، حمید درخشان و علی کرم‌سوری ایستاده علی حیدری، عباس کارگر، مرتضی شاه‌پرست (هژیرآزاد بعد از انقلاب)، فرهاد بهرامی و غلامحسین هاشمپور نشسته‌اند، روی نیمکت هم مردانی چون غلامرضا باغ‌آبادی، عربشاهی، مجید سبزی و امیرخانی حضور داشتند. سرمربی تیم ما در جام جهانی ۱۹۷۷ و مسابقاتی که در شهر الی‌منزا برگزار شد الکساندریاگودیچ، اهل یوگسلاوی بود، مردی که سال‌ها قبل در گذشت.