۴۰درصد قطعهسازان خودرو زیرزمینی هستند رییس انجمن قطعهسازان گفت: نیاز و کشش بازار به قطعات خودرو و عدم کنترل بازار، باعث تولید نا مرغوب و ورود قاچاق کالای نامرغوب خارجی میشود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صداوسیما، رضارضایی با اشاره به فعال بودن یکهزار قطعهساز در کشور گفت: فقط ۶۰۰ شرکت(۶۰درصد) قطعهساز شناسایی شدهاند […]
۴۰درصد قطعهسازان خودرو زیرزمینی هستند
رییس انجمن قطعهسازان گفت: نیاز و کشش بازار به قطعات خودرو و عدم کنترل بازار، باعث تولید نا مرغوب و ورود قاچاق کالای نامرغوب خارجی میشود.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صداوسیما، رضارضایی با اشاره به فعال بودن یکهزار قطعهساز در کشور گفت: فقط ۶۰۰ شرکت(۶۰درصد) قطعهساز شناسایی شدهاند و دارای کد هستند و مقید به تولید قطعات داخلی با کیفیت هستند. وی ادامه داد: این تولیدکنندگان برای ما قابل رصد و کنترل هستند.
او ادامه داد: ۴۰۰ قطعهساز دیگر برای ما قابل شناسایی نیستند و جنس نامطلوب و تقلبی تولید میکنند، در حال حاضر وزارت صنایع بسیار سختگیرانه عمل میکنند و امیدواریم که تولیدات قطعه خودرو به سمت و سوی کیفیت مطلوب پیش رود و جلوی قاچاق گرفته شود.
رضایی با اشاره به اینکه جنس قاچاق در بازار ۳۳ درصد قیمت واقعی را کاهش میدهد گفت: امیدواریم همه قطعات دارای شناسه تولید باشند.
رییس انجمن قطعهسازان از مصرفکنندگان خواست که قطعات داخلی با کیفیت مطلوب استفاده کنند. وی افزود: برخی مواقع واردکنندگان لوازم و قطعات خودرو در خارج از کشور قطعه خودرو را با بستهبندی و برند اصلی انجام میدهند که تشخیص تقلبی و اصل بودن آن به سختی صورت میگیرد.
او با بیان اینکه قطعهسازان قانونی و برند معروف کد شناسایی و کد رهگیری دارند، افزود: تولید قطعات داخلی با کیفیت مطلوب توان اشباه بازار را ندارند و همین کشش بازار باعث ورود جنس خارجی نامطلوب یا تولید داخلی زیر پلهای و نامرغوب میکند.
رضایی افزود: سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو تولید شده است که این حجم خودرو بیشتر از تولید خود به قطعاتیدکی نیاز دارند.
او گفت: قطعات نامطلوب باید برگشت داده شوند و روی خودرو سوار نشود، براساس سفارشی که شرکت خودرو ساز به شرکت قطعهساز میدهد، ابتدا باید براساس الزامات استاندارد و شرایط ۸ گانهای نمونهسازی شود و این نمونهها آنقدر تکرار میشود تا با کیفیت و قالب نوع اصلی (اورجینال) تطبیق یابد.
رضایی گفت: بیش از ۱۷ نوع خودرو جدید به بازار میآید که براساس شرایط استاندارد تولید و قطعهسازی میشود.
طراحی نرمافزار برای بهبود سرویس خودرو
علیرضا نیکآیین، رییس اتحادیه تعمیرکاران در این خصوص، گفت: صنعت خودروسازی در کشور ما و در بسیاری از کشورهای خارجی جزو صنایع پررونق و سودآور به حساب میآیند در صورتی که رتبه خودروسازی در کشور ما با خودروسازی دنیا فاصله زیادی دارد.
رییس اتحادیه تعمیرکاران تهران افزود: با وجود بیش از ۱۶ میلیون خودروی سبک و سنگینی که در کشور تردد میکنند، بحث تعمیرات و خدمات پس از فروش به درستی مدیریت نمیشوند؛ با توجه به اینکه فضای مناسبی برای صنف تعمیرکاران وجود دارد.
او گفت: شرایط فعلی در موضوع قطعات خودرو خوب نیست و علت آن هم وجود قطعات تقلبی در سطح گسترده است و از طرفی هم از قطعات با کیفیت تولید داخل حمایتهای لازم به عمل نمیآید و این مشکل در صنف ما بسیار تأثیرگذار است.
نیکآیین گفت: عدهای سودجو در بازار اقدام به تولید قطعات تقلبی با برند اصلی میکنند و علاوه بر این موضوعاتی مانند سوخت، روغن و فیلترهای تقلبی هم از جمله مشکلات صنف تعمیرکاران است که باید به درستی مدیریت شوند.
رییس اتحادیه تعمیرکاران تهران با اشاره به روشهای تهیه قطعات خودرو گفت: تهیه قطعات خودرو در برخی مواقع توسط مالک و در زمانهایی توسط مکانیک تهیه میشود و بحث ارزان بودن برخی قطعات این میان مشکلاتی را به وجود میآورد و آن هم اینکه مشتری و مکانیک به دنبال قطعه با قیمت مناسب و باکیفیت هستند و بایستی مدیریت هزینه و برخورد با توزیعکنندگان یا تولیدکنندگان قطعات تقلبی با همکاری انجمن قطعهسازان و تعمیرکاران انجام شود.
نیک آیین گفت: بیشتر شکایتها در مورد قطعات معیوب و تقلبی از سوی مشتریان مطرح میشود و به خدماتی است که دریافت کردهاند و رضایت هم ندارند و علت آن هم قطعات تقلبی موجود در بازار است.
او افزود: گارانتی قطعات از وظایف قطعهسازان است و باید توسط قطعهسازان مشخص و به تعمیرکاران ارایه شود نه اینکه مکانیک بعد از تعمیر خودرو و تعویض قطعه به مشتریان گارانتی بدهند.
نیک آیین گفت: ما برای بهتر شدن سرویس تعمیرکاران در تدارک طراحی نرمافزاری هستیم تا سرویسدورهای، نظارت و سرویس در منزل در این نرمافزار دیده شده است و تعمیرکاران با ارایه خدمات مناسب به مشتریان ستاره دریافت میکنند و به زودی از این نرمافزار رونمایی میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.