تولید به‌روز‌ترین داروهای دیابت در ایران با همکاری دانمارک

تولید به‌روز‌ترین داروهای دیابت در ایران با همکاری دانمارک علی غلام‌فراهانی- طرح نصب تجهیزات شرکت دارویی نوونوردیسک پارس با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورویی کشور دانمارک در شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ آغاز شد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، مدیرعامل شرکت نوونوردیسک پارس گفت: با توجه به پیشرفت‌های کشورمان در حوزه دارویی به‌ویژه در حوزه انسولین و […]

تولید به‌روز‌ترین داروهای دیابت در ایران با همکاری دانمارک

علی غلام‌فراهانی- طرح نصب تجهیزات شرکت دارویی نوونوردیسک پارس با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورویی کشور دانمارک در شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، مدیرعامل شرکت نوونوردیسک پارس گفت: با توجه به پیشرفت‌های کشورمان در حوزه دارویی به‌ویژه در حوزه انسولین و داروهای هموفیلی، شرکت نوونوردیسک از جمله شرکت‌های معتبر دارویی جهان محسوب می‌شود.

وی افزود: این شرکت که یکی از قطب‌های تولید انسولین در جهان است، براساس مطالعات فراوان و درک صحیح از توانمندی‌های دارویی ایران، فعالیتی مشترکی را با بخش خصوصی کشورمان در زمینه تولید به روز‌‌ترین داروهای دیابت و هموفیلی آغاز کرده است.

قباد شهبازی افزود: با بهره‌گیری از تجهیزات که در این همکاری وارد کشورمان می‌شود، تولید داروهای اساسی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی گفت: هم اکنون سهم ایران در بازار دارویی جهان حدود یک‌درصد است که با آغاز به‌کار این شرکت شاهد رشد چشمگیری در این بخش خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت نوونوردیسک پارس گفت: هم‌اکنون این شرکت با ۱۷۰ نفر نیرو کار خود را شروع کرده است و با تکمیل مرحله نخست این طرح شاهد کارآفرینی برای ۴۰۰ نفر خواهیم بود.

ایران پس از برجام مورد توجه سرمایه‌گذاران کشور‌ها قرار گرفته است

سفیر دانمارک در ایران نیز با تأکید بر این‌که شرکت‌های دانمارکی با سرمایه‌گذاری در ایران می‌توانند به رشد پایدار برسند، گفت: ایران ظرفیت‌های بالایی را برای جذب سرمایه‌گذاری کشورهای جهان دارد که پس از برجام بیش از پیش آشکار شده است.

دنی عنان در آیین آغاز ساخت داروهای مدرن دیابت در ایران در شرکت توونوردیسک دانمارک در شهرک دارویی برکت ساوجبلاغ، افزود: مذاکرات هسته‌ای تأثیر زیادی در این مورد داشته است.

عنان یادآور شد که پس از برجام صادرکنندگان ایرانی بهتر از اروپا بعد از تحریم عمل کردند و نرخ متوسط صادرات ایران به اروپا دو برابر شده است، حتی سازمان‌های تجارت بین‌المللی نظر مثبتی در این زمینه نسبت به ایران دارد.

وی تصریح کرد: از سال ۲۰۱۴ و قبل از تحریم‌ها هیچ‌کس توقع نداشت صادرات ایران به این شکل تغییر کند، اما اکنون پس از گذشت یک سال موفقیت‌های بسیارخوبی به دست آمده است.

سفیر دانمارک گفت: این سرمایه‌گذاری شاهد خوبی برای این است که کشورهای دیگر نیز بدانند که ایران کشوری امن و با ثبات است و می‌توانند با آرامش در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: ایران خصوصی‌‌ترین اقتصاد را داشته که می‌تواند قوی‌‌ترین اقتصاد را هم داشته باشد و باید بداند کمک این شرکت می‌تواند در ارتباط با بیماری دیابت مؤثر باشد.

سالانه ۴۷ هزار ایرانی به دلیل دیابت جان خود را از دست می‌دهند

مدیرعامل شرکت دارویی برکت نیز در مراسم معرفی خط تولید داروهای مدرن دیابت در ایران گفت: سالانه ۴۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دلیل دیابت جان خود را از دست می‌دهند.

 حمیدرضا جمشیدی در مراسم معرفی خط تولید داروهای مدرن دیابت در ایران اظهار داشت: پروژه‌ای که امروز در زمینه تولید داروهای مدرن دیابت شاهد آن هستیم بسیار باارزش است، چرا که در کشور ما ۱۱٫۳ درصد افراد بالای ۲۵ سال، دیابت دارند.

وی افزود: در کل ایران ۲۶ درصد جمعیت پروبیوتیک و یا دیابتیک هستند و این مسأله آمار خوبی نیست.

مدیرعامل شرکت دارویی برکت ادامه داد: امیدوارم افراد جامعه با توجه به قراردادن مسایلی همچون مصرف سبزیجات، افزایش تحرکات بدنی و کاهش استفاده از کربوهیدرات و همچنین بهبود کیفیت زندگی بتوانند از ابتلا به دیابت پیشگیری کنند.

جمشیدی ادامه داد: سالانه ۷ هزار نفر در ایران مرگ مستقیم از دیابت داشته و ۴۰ هزار نفر نیز سالانه به صورت غیرمستقیم به دلیل دیابت جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرعامل شرکت دارویی برکت اضافه کرد: به عبارتی سالانه ۴۷ هزار نفر در کشور به دلیل دیابت فوت می‌کنند که این حدود ۱۳ درصد جمعیت است، لذا علی‌رغم این‌که پیشگیری از دیابت بسیار حایز اهمیت است، باید توجه داشت که راه‌اندازی شرکت‌هایی همچون نووونوردیسک می‌تواند بزرگ‌ترین خدمات را در حوزه داروهای نوین دیابت ارایه داده و بازارهای سرمایه‌گذاری بزرگی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت دارویی برکت بیان داشت: در منطقه «امرو» (مدیترانه‌شرقی) یک جمعیت ۴۰۰ میلیونی وجود دارد که ایران در این منطقه از لحاظ شیوع دیابت در حد میانگین است، همچنین آمار مبتلایان به دیابت در کویت و مصر نسبت به ایران بیش‌تر بوده و این رقم در افغانستان و عراق کمتر است.

 

جمشیدی با اشاره به این‌که از لحاظ نیروهای انسانی بسیار توانمند است، گفت: در علم نانو، جزو ۱۰ کشور اول دنیا و در سلول‌درمانی جزو ۵ کشور برتر هستیم، همچنین اولین نانودارو در منطقه خاورمیانه را تولید کرده و نخستین بسته سلول‌درمانی را ارایه می‌دهیم.