افزایش ۱۸ برابری فروش معدن مهدی‌آباد

  مدیر مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی‌آباد اعلام کرد: میزان تولید این مجتمع در سال ۹۴ به ۵۸۲ هزار تن رسید که در مقایسه با تولید سال ۹۳ معادل ۷۷ درصد و نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ۵۳درصد رشد داشت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امین صفری همچنین […]

 

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی‌آباد اعلام کرد: میزان تولید این مجتمع در سال ۹۴ به ۵۸۲ هزار تن رسید که در مقایسه با تولید سال ۹۳ معادل ۷۷ درصد و نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ۵۳درصد رشد داشت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امین صفری همچنین از فروش ۱۸ برابری مجتمع مهدی‌آباد در سال ۹۴ خبر داد و افزود: میزان فروش این مجتمع در سال گذشته از ۱۸۹ هزار تن عبور کرد در حالی که سال ۹۳ این رقم تنها ۱۰ هزار و ۶۶۱ تن بود. وی پیش‌بینی کرد فروش مجتمع مذکور در سال ۹۵ به دو برابر سال ۹۴ برسد.

صفری گفت: با تمرکز بر روی بازاریابی محصولات مجتمع و انجام بازاریابی گسترده در سطح کشور و کشورهای همسایه، این مجتمع توانست با وجود رکود بازار محصولات معدنی و افت محسوس قیمت مواد اولیه از جمله نفت که تأثیر مستقیم بر قیمت باریت دارد، به فروش قابل ملاحظه‌ای در زمینه باریت و سرب و روی دست پیدا کند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام، هزینه‌های مجتمع مهدی‌آباد در سال ۹۵ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت به نحوی که هزینه‌های پیمانکاری در بخش معدن به نصف سال قبل می‌رسد.

صفری با اشاره افزایش تولید سال ۹۴ مجتمع مهدی آباد اظهار کرد: رشد تولید باریت موجب شد دپوی قابل ملاحظه‌ای به عنوان پشتیبانی برای بازاریابی ایجاد شود که در نهایت به جذب مشتری‌های جدید انجامید.

مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد به عنوان یکی از بزرگ‌‌ترین معادن سرب و روی جهان شناخته شده است. میزان ذخیره سرب و روی این معدن ۳۴۲ میلیون تن برآورد شده است.

ایران با دارا بودن ۳ درصد از کل ذخایر سرب و روی جهان، چهارمین تولیدکننده بزرگ کنسانتره سرب و روی آسیا بعد از چین، قزاقستان و هند است. همچنین از نظر تولید شمش روی جایگاه ششم و از نظر تولید سرب جایگاه پنجم را در آسیا دارا است.

 

میزان ذخایر سرب و روی ایران در مجموع حدود ۴۸۵ میلیون تن کانسنگ است که سالانه به‌طور متوسط حدود ۵٫۱ میلیون تن آن استخراج می‌شود. این رقم حدود ۵٫۲ درصد تولید جهانی است.