عضویت در برند حلال نیازمند ایجاد انسجام شرکتهای داخلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صادرات مازاد فرآوردههای غذایی با ثبت برند حلال همواره میشود، گفت: قبل از عضویت در برند حلال باید فکری به حال هزینه بالای تولیدات کشاورزی در کشور کرد. حبیبا… نیکزادیپناه در گفتوگو با خانه ملت […]
عضویت در برند حلال نیازمند ایجاد انسجام شرکتهای داخلی
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صادرات مازاد فرآوردههای غذایی با ثبت برند حلال همواره میشود، گفت: قبل از عضویت در برند حلال باید فکری به حال هزینه بالای تولیدات کشاورزی در کشور کرد.
حبیبا… نیکزادیپناه در گفتوگو با خانه ملت درباره ثبت برند حلال برروی محصولات ایرانی در بازار جهانی، گفت: تداوم صادرات تولیدات غذایی به بازار جهانی نیازمند ثبت برند حلال است، زیرا مسلمانان در جهان تنها کالاهای غذایی که دارای درج برند حلال هستند را در سفره غذایشان قرار میدهند.
نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بهبود بنیه اقتصادی تولیدات داخلی کشاورزی اتصال به بازارهای جهانی کشاورزی الزامی است، تصریح کرد: قبل از عضویت در برند حلال باید فکری برای کاهش هزینههای تولید و نرخ تمام شده تولیدات کشاورزی در کشور کنیم زیرا صادرات محصولات غذایی در بازار جهانی علاوه بر ثبت برند حلال نیازمند تعیین نرخ صادراتی و رقابتی در صنعت کشاورزی است.
نیکزادی پناه افزود: یکی از راهکارهای بهبود وضعیت مرغداران و دامداران صادرات فرآوردههای مرغی و گوشتی به بازارهای بینالمللی کشاورزی با برند حلال است.
وی ادامه داد: برای صادرات مازاد تولیدات کشاورزی به بازارهای بینالمللی ما نیازمند تعیین نرخ صادراتی، بستهبندی شکیل، ثبت فراگیر برند حلال با همکاری شرکتهای داخلی، شناسایی بازارهای هدف توسط رایزنهای اقتصادی سفارتخانهها، تداوم تولید محصولات کشاورزی برای صادرات مستمر، افزایش کیفی تولیدات هستیم.
نماینده مردم بم در مجلس افزود: صنعت غذای حلال بهترین فرصت برای افزایش صادرات غیرنفتی و جهش به سمت بازارهای جهانی کشاورزی تلقی میشود؛ بنابراین وزارت کشاورزی باید با اختصاص مشوقهای صادراتی، تمام شرکتهای ایرانی را ترغیب کند تا با عضویت در برند حلال نبض بازار جهانی مواد غذایی را به دست بگیرند.
نیکزادیپناه تصریح کرد: عضویت در برندی به نام حلال نیازمند ایجاد انسجامی فراگیر میان شرکتهای داخلی است تا بتوان طبق نیازهای مشتریان تولیدات را روانه بازار کشاورزی کرد.
وی تصریح کرد: حلال بودن تمام محصولات غذایی ما یک فرصت اقتصادی طلایی تلقی میشود اما متأسفانه واژه برند حلال در بسیاری از محصولات غذایی ما درج نشده است تا بتوان با صادرات محصولات غذایی با برند حلال علاوه بر تقویت بنیه اقتصادی مرغداری و دامداریها کشور، ارزآوری به کشور را نیز رقم زد.
وی با تأکید بر اینکه نشان «حلال» یکی از استانداردهای جهانی برای حضور بهینه در بازار جهانی کشاورزی تلقی میشود، تصریح کرد: رایزینهای اقتصادی سفارتخانه با توجه به تولیدات متنوع غذایی کشورمان میتوانند با شناسایی بازارهای هدف، صادرات مازاد تولیدات غذایی را با رعایت استانداردهای بینالمللی را رقم بزنند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: نشان «حلال» امروزه جایگاه ویژهای در بازار جهانی کشاورزی پیدا کرده است، بنابراین برای جا نماندن از رقبای تجاری ما در بازار جهانی حلال باید هرچه سریعتر بدون ایجاد وقفه شرکتهای ایرانی مواد غذایی به عضویت برند حلال درآیند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.