معاون وزیر نفت خبرداد:سیاست‌گذاری کلان جزایر نفتی با راهبری شرکت نفت

  مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به قراردادهای IPC گفت: انتظار داریم سرمایه‌گذاران در این قرداد‌ها اصول CSR را که شامل مسؤولیت‌های اجتماعی است، رعایت کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی نفت ایران، رکن‌الدین جوادی قراردادهای IPC را یکی از موضوعات مهم و تأثیرگذار پیش روی صنعت نفت دانست و […]

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به قراردادهای IPC گفت: انتظار داریم سرمایه‌گذاران در این قرداد‌ها اصول CSR را که شامل مسؤولیت‌های اجتماعی است، رعایت کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی نفت ایران، رکن‌الدین جوادی قراردادهای IPC را یکی از موضوعات مهم و تأثیرگذار پیش روی صنعت نفت دانست و تصریح کرد: توسعه زمانی محقق می‌شود که زیرساخت‌ها رشد کنند. انتظار داریم در قراردادهای جدید طرف‌های قراردادی اصول CSR را که شامل مسؤولیت‌های اجتماعی است رعایت کنند تا توسعه صنعت نفت ایران به توسعه جوامع پیرامونی منجر شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مسؤولیت‌های اجتماعی (CSR)، خاطرنشان کرد: امروزه این دیدگاه که سازمان صرفاً باید در پی سودآوری باشد، دچار دگرگونی شده و سازمان‌ها بهتر است علاوه بر توجه به حفظ منافع، سودآوری و بقای مادی، از دیگر ابعاد وجودی خود در عرصه جهانِ پیرامون، غافل نشوند و تلاش کنند سهمی در حفظ، ارتقا و سازندگی جامعه پیرامون خود داشته باشند.

وی افزود: شرکت ملی نفت ایران نیز در زمینه‌های اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی و در راستای بالا بردن سطح زندگی ساکنان محیط پیرامونی صنعت نفت، برنامه‌های متعددی دارد.

جوادی با اشاره به فعالیت‌های مستمر مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز، اظهار کرد: این مدیریت دو وظیفه اساسی دارد که هر دو این وظایف در حوزه CSR هستند. مسؤولیت نخست این مدیریت جلوگیری از ایجاد آثار منفی ناشی از حضور صنعت نفت در منطقه و مسؤولیت دوم آن، شریک کردن ساکنان محیط پیرامونی صنعت نفت در منافع حاصل از آن است.

وی افزود: مسأله سیاست‌گذاری کلان جزایر نفتی و مطالعات کلان این جزایر هم‌اکنون با راهبرد شرکت ملی نفت ایران و این مدیریت انجام می‌شود.

نهایی شدن پروژه پژوهشی سند توسعه استان بوشهر

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر انجام مطالعات لازم در خصوص شناخت محیط و نیازهای ساکنان منطقه پیش از انجام هر طرح تأکید کرد و گفت: امروز ما با داشتن تجربه و دانش لازم، پیش از شروع پروژه پارس شمالی، مطالعات در خصوص محیط پیرامونی آن را در قالب پروژه پژوهشی تحت عنوان سند توسعه استان بوشهر انجام و به پایان رساندیم.

جوادی افزود: نتایج نهایی این پروژه تحقیقاتی که از سوی مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی انجام شد، در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته تا براساس آن تصمیم‌های لازم در برنامه‌ریزیهای مربوط به پارس شمالی اتخاذ شود.

تمرکز بر مسؤولیت‌های اجتماعی در حوزه غرب کارون

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، معاون وزیر نفت با تأکید بر اهمیت مسایل محیطی و تمرکز بر مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت در حوزه غرب کارون، گفت: با توجه به اهمیت آن منطقه و توسعه قابل توجهی که در برنامه‌های آتی آن در نظر گرفته شده است، مسایل محیط پیرامونی منطقه غرب کارون اولویت ویژه‌ای دارد.

 

وی با بیان نقش حساس فعالان رسانه‌ای انرژی در جهت شناخت متقابل مردم و نفت از یکدیگر، اظهار کرد: تلاش این رسانه‌ها سبب می‌شود هم مردم آن منطقه، کارکنان نفت را جزیی از خود بدانند و هم مدیران و کارکنان نفت با آگاهی از مشکلات مردم حوزه پیرامونی صنعت نفت گامی مهم در فراهم کردن بسترهای توسعه ‌بردارند. در این صورت، نقش رسانه‌های جمعی در شکل‌دادن اعتماد متقابل میان مردم و مسؤولان و ایجاد همزبانی و همدلی در مسیر توسعه بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.