همه تلاشمان تحقق وعده‌هایی است که به مردم داده‌ایم

روحانی در حرم امام خمینی(ره) همه تلاشمان تحقق وعده‌هایی است که به مردم داده‌ایم رییس‌جمهور کشورمان تأکید کرد: همه تلاش دولت بر این است که به وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم، عمل کنیم و در مقام عمل خواسته‌های مردم را تحقق بخشیم. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌روحانی دیروز پس از تجدید میثاق با بنیانگدار جمهوری […]

روحانی در حرم امام خمینی(ره)

همه تلاشمان تحقق وعده‌هایی است که به مردم داده‌ایم

رییس‌جمهور کشورمان تأکید کرد: همه تلاش دولت بر این است که به وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم، عمل کنیم و در مقام عمل خواسته‌های مردم را تحقق بخشیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌روحانی دیروز پس از تجدید میثاق با بنیانگدار جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن سوم خرداد، خاطرنشان کرد: سالروز پیروزی ملت در برابر تجاوز دشمن و آزادسازی خرمشهر با اراده حق توسط رزمندگان اسلام را به مردم و روح بلند امام خمینی(ره) تبریک می‌گویم.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز دوم خرداد گفت: ۲۰ سال پیش در چنین روزی شاهد حضور بسیار تأثیرگذار مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

رییس‌جمهوری با بیان این‌که امروز به محضر امام خمینی(ره) آمده‌ایم تا به ایشان گزارشی دهیم که مردم خوب ایران همان‌طور که ایشان پیش‌بینی کرده بودند، عمل کردند، اظهار کرد: آمده‌ایم تا به محضر امام گزارش دهیم که همان‌گونه که ایشان فرموده بودند و باور داشتند قدرت حضور و مشارکت مردم ایران در همه جا می‌تواند گره‌گشا باشد.

روحانی با بیان این‌که در انتخابات گذشته جای امام عزیز ما خالی بود، ادامه داد: جای امام عزیز ما خالی بود که بعد از حدود ۳۹سال از پیروزی انقلاب شاهد حضور شکوهمند و بی‌نظیر مردم پای صندوق‌های رأی باشد.

وی با بیان این‌که در انتخابات گذشته شاهد حضور ۴۵ میلیونی مردم بودیم، خاطرنشان کرد: در انتخابات روز جمعه بیش از ۴۱ میلیون نفر آرای خود را به صندوق‌های رأی ریختند و ۴ میلیون نفر نیز در صف‌های اخذ رأی ماندند و نتوانستند رأی خود را به صندوق بیاندازند. حضور۴۵ میلیونی مردم در انتخابات برای نخستین‌بار در تاریخ رقم خورد و ما به محضر امام‌خمینی(ره) آمده‌ایم تا به ایشان بگوییم راهی که ایشان به ما آموخته‌اند را ادامه خواهیم داد.

روحانی با تأکید بر این‌که جمهوریت و اسلامیت نظام ثمره راه امام خمینی(ره) و انقلاب و یادگار بزرگ ایشان است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به ما یاد دادند که این انقلاب با مردم حفظ می‌شود و اگر این انتخابات‌، صندوق‌های رأی و حضور مردم پای این صندوق‌‌‌‌ها نبود امروز نمی‌توانستیم در برابر مشکلات، نظام و انقلاب را به خوبی حفظ کنیم.

روحانی تصریح کرد: اگر امروز به انتخابات و حضور مردم افتخار می‌کنیم، به خاطر راهی است که امام‌خمینی(ره) به ما نشان دادند. ایشان همواره تأکید داشتند که مردم باید در سرنوشت آینده خود شرکت کنند و میزان رأی ملت است.

وی با بیان این‌که در انقلاب بزرگ اسلامی که امام‌خمینی(ره) به ثمر رساندند، اقشار، افکار، چهره‌ها و سبک‌های زندگی مختلف حضور داشتند، خاطرنشان کرد: چنانچه که به فیلم‌های ابتدای انقلاب بازگردیم، حضور همگانی مردم را مشاهده می‌کنیم، اما برخی تلاش کرده‌اند که گروهی را از قطار انقلاب پیاده کنند.

روحانی با اشاره به حضور مردم پای صندوق‌های رأی ادامه داد: امروز بار دیگر مردم تصمیم گرفتند که همه به قطار انقلاب باز گردند و همه‌ آنهایی که پیاده شدند به این قطار سوار شوند. امام‌خمینی به ما یاد داد و ما نیز می‌دانیم که چنانچه همه جناح‌ها، افراد، اقشار اقوام و مذاهب با یکدیگر باشیم، می‌توانیم از معضلات کشور عبور کنیم. ما می‌توانیم از طریق راهی که امام‌خمینی(ره) برای ما تعیین کردند در کنار یکدیگر معضلات بزرگ کشور از جمله بیکاری، اعتیاد، تروریسم و توطئه‌های منطقه‌ای را به طرف نماییم و من مطمئن هستم که با هدایت‌های خلف صالح بنیانگذار جمهوری اسلامی مقام‌معظم‌رهبری این راه را به مقصد خواهیم رساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌روحانی در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌ا…هاشمی‌رفسنجانی گفت: هاشمی‌رفسنجانی همان کسی بود که سال گذشته و برای نخستین بار مرا برای حضور در انتخابات دوازدهم ترغیب کرد. ایشان همان کسی بود که نبود؛ اما به خوبی این روزهای انتخابات را پیش‌بینی کرد و به من گفت که چه کسانی به صحنه انتخابات خواهند آمد و به من گوشزد کرد که وظیفه دینی و اخلاقی بر دوش من است.

رییس‌جمهور با اشاره به حضور خود در کنار هاشمی‌رفسنجانی در ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: ما ۸ سال با آیت‌ا…‌هاشمی‌رفسنجانی در جنگ تحمیلی در کنار یکدیگر بودیم و من می‌دیدم که ایشان برای امنیت کشور، راحتی مردم و دفع تجاوز دشمنان چه کارهایی انجام می‌دادند، ایشان همواره می‌خواستند که همه ایران سرسبز شود.

وی افزود: من به خاطر دارم که در نه سالی که در مجلس شورای اسلامی و هشت سالی که در دولت و سال‌هایی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار آیت‌ا…هاشمی‌رفسنجانی بودم ایشان عزت و عظمت پیروزی ملت ایران را در همه صحنه‌ها می‌خواستند.

رییس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: مردم همه ظلم‌هایی که به آیت‌ا…رفسنجانی کردند را فراموش نخواهند کرد و همواره یادشان خواهد ماند که ایشان به خاطر انقلاب ایستادگی کردند و در برابر همه مشکلات مقاومت نمودند.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر این‌که امروز احساس می‌کنیم حضور، مشارکت و فداکاری و نشاط مردم بار مسؤولیت ما را صدچندان کرده است، خاطر نشان کرد: همه تلاش ما بر این است که به وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم عمل کنیم و در مقام عمل خواست مردم را تحقق بخشیم.

 

رییس‌جمهور در پایان با تأکید بر این‌که هر آینده کشور و کمک ملت ایران امیدوار هستیم، گفت: می‌دانیم که اگر راه جهاد وتلاش را ادامه دهیم، پیروز خواهیم شد.