معافیت مالیاتی صادرکنندگان به‌طور کامل اجرا نمی‌شود

معافیت مالیاتی صادرکنندگان به‌طور کامل اجرا نمی‌شود نخستین جلسه کمیته تحلیل آمار تجارت خارجی استان اصفهان در سال ۹۶ با حضور اعضای این کمیته در تالار هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعودصفاری‌پور، مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت: این […]

معافیت مالیاتی صادرکنندگان به‌طور کامل اجرا نمی‌شود

نخستین جلسه کمیته تحلیل آمار تجارت خارجی استان اصفهان در سال ۹۶ با حضور اعضای این کمیته در تالار هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعودصفاری‌پور، مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت: این کمیته باهدف تحلیل صادرات و واردات استان و ارایه راهکارهای اجرایی در راستای تقویت تجارت از گمرک به اتاق بازرگانی منتقل‌ شده است.

وی تصریح‌ کرد: استان اصفهان به‌عنوان صنعتی‌‌‌‌ترین استان کشور جایگاه ویژه‌ای باید در صادرات داشته باشد.

صفاری‌پور از بخش خصوصی استان خواست که مسایل و مشکلات صادرکنندگان را به‌صورت کلی و جزیی در این کمیته مطرح تا مسؤولین از نزدیک این مسایل را دنبال کنند.

وی خواستار تمرکز فعالان اقتصادی به بازارهای آفریقا و آسیایی شد و گفت: حضور استان‌های متعدد در بازار کشورهای همسایه رقابت را برای تولیدکنندگان داخلی دشوار ساخته است.

معافیت مالیاتی صادرکنندگان به‌طور کامل اجرا نمی‌شود

قاسم‌علی‌جباری، رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری، تأمین مالی ‌و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: صادرکنندگان استان از معافیت مالیاتی به‌طور کامل برخوردار نیستند.

وی افزود: با وجودی که در قانون صادرات معاف از مالیات است ممیزان دارایی کاهش میزان صادرات واحدهای تولیدی را درآمد پنهان محاسبه می‌کنند.

امین، مدیر روابط‌عمومی گمرکات استان اصفهان در این جلسه با ارایه آمار صادراتی استان گفت: در سال ۹۵ استان اصفهان ۲۸۹۲ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار صادرات به ۹۸ کشور داشته است.

وی افزود: در فروردین‌ ماه سال جاری ۳۲۰ هزار تن کالای صادراتی به ارزش ۹۹ میلیون دلار از استان اصفهان صادر شده که به جایگاه پنجمی استان‌های صادرکننده ارتقا یافته است.

امین فلزات سنگین، فرآورده‌های نفتی، فرش ‌و کف‌پوش‌ها‌، محصولات لبنی مصنوعات سنگ، گچ ‌و سیمان‌، سنگ فلز جوش و خاکستر آن، محصول شیمی‌آلی‌، مواد پلاستیکی و اشیا آن‌، محصولت سرامیکی و مصنوعات چدن ‌و آهن به ترتیب ۱۰ فصل عمده صادراتی استان است.

وی تصریح‌ کرد: عراق‌، امارات متحده‌عربی‌، افغانستان‌، تایلند، عمان‌، پاکستان‌، چین‌، ترکیه‌، ترکمنستان ‌و ارمنستان‌۱۰ کشور مقصد صادراتی استان در فرودین ماه ۹۶ بوده است.

ایمن اضافه ‌کرد: تایلند و عمان به‌عنوان دو مقصد جدید صادراتی استان شناخته می‌شود.

محسن‌شکرچی‌زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد نجف‌آباد در این جلسه تحقیقات بازار را یکی از ابزارهای مهم رشد صادرات استان برشمرد و گفت: ایجاد تیم تحقیقات بازار برای بازارهای هدف صادراتی یکی از حلقه‌های گمشده صادرات استان است.

سعیدابراهیمی، مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: شناسایی مزیت‌های صادراتی و بازاریابی کشورهای هدف دو بخش مهم و اثرگذار در توسعه صادرات استان اصفهان است.

 

وی خواستار به‌روز شدن مزیت‌های نسبی تولید و همچنین شناسایی ۲۰ کشور هدف صادراتی برای استان شد و گفت: مطالعه دقیق و به‌روز بر این دو مؤلفه می‌تواند مسیر صادرات استان را صعودی سازد.