انتقاد دستگاه‌های امنیتی از قانون دادرسی کیفری

انتقاد دستگاه‌های امنیتی از قانون دادرسی کیفری معاون حقوقی قوه قضاییه از ارسال گزارشات انتقادی دستگاه‌های امنیتی به دادگستری‌ها پیرامون خلأهای قانون آیین دادرسی کیفری خبر داد و گفت: ابهامات این قانون رفع می‌شود. ذبیح‌ا…خداییان در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص احتمال تدوین آیین دادرسی ویژه جرایم سیاسی، اظهار داشت: قانون آیین دادرسی کیفری فعلی […]

انتقاد دستگاه‌های امنیتی از قانون دادرسی کیفری

معاون حقوقی قوه قضاییه از ارسال گزارشات انتقادی دستگاه‌های امنیتی به دادگستری‌ها پیرامون خلأهای قانون آیین دادرسی کیفری خبر داد و گفت: ابهامات این قانون رفع می‌شود.

ذبیح‌ا…خداییان در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص احتمال تدوین آیین دادرسی ویژه جرایم سیاسی، اظهار داشت: قانون آیین دادرسی کیفری فعلی مدتی است که در دست اصلاح قرار دارد و بخش‌هایی از جمله مربوط به جرایم سیاسی و امنیتی هم قرار است اصلاح شود.

وی افزود: مطمئناً قسمت‌هایی که مربوط به جرایم اقتصادی و امنیتی باشد، سعی بر این است که قانون و مقرراتی پیش‌بینی بشود که در جهت کشف و تعقیب و رسیدگی جرایم بهتر بتوانیم به نتیجه برسیم.

معاون رییس قوه قضاییه با بیان این‌که برخی می‌گویند نیاز به قانون جدید وجود ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر قانون فعلی ایراداتی دارد و متناسب با این مسأله اصلاحاتی را هم باید داشته باشد.

وی از انتقاد‌ها به قانون فعلی خبر داد و افزود: از دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی ایراداتی به دادگستری‌ها در خصوص این قانون منعکس شده است و در حال حاضر به دنبال این هستیم که خلأهای قانونی و ابهاماتی که در قانون هست رفع کنیم.

معاون رییس قوه قضاییه با بیان این‌که قانون فعلی آزمایشی است، گفت: قانون آیین دادرسی کیفری در حال حاضر آزمایشی است و برای دائمی شدن نیاز به مرحله اجرا دارد تا نسبت به اصلاح قانون اقدام شود.

 

خداییان تصریح کرد: بسیاری از افراد معتقدند که در بازرسی‌‌ها و بحث قرارهای تأمین و بازداشت در ارتباط با جرایم امنیتی و سیاسی مشکلاتی وجود دارد، با این حال هنوز مقرره خاصی پیش‌بینی نشده است و پس از بررسی‌ها، نقطه نظرات اعمال خواهد شد.