مجوز گرفتن شرکت‌های تعاونی دستگاه‌های اجرایی برای ورود در مناقصات اشکال قانونی دارد

رییس هیأت مدیره کانون سراسری پیمانکاران ایران مجوز گرفتن شرکت‌های تعاونی دستگاه‌های اجرایی برای ورود در مناقصات اشکال قانونی دارد رییس هیأت مدیره کانون سراسری پیمانکاران ایران گفت: در واگذاری طرح‌های عمرانی به پیمانکاران باید بازنگری کرده و روش‌های کارآمد را اجرا کنیم تا به پویایی بخش خصوصی کمک شود. به گزارش مهر، حسن‌سعادتمند گفت: […]

رییس هیأت مدیره کانون سراسری پیمانکاران ایران

مجوز گرفتن شرکت‌های تعاونی دستگاه‌های اجرایی برای ورود در مناقصات اشکال قانونی دارد

رییس هیأت مدیره کانون سراسری پیمانکاران ایران گفت: در واگذاری طرح‌های عمرانی به پیمانکاران باید بازنگری کرده و روش‌های کارآمد را اجرا کنیم تا به پویایی بخش خصوصی کمک شود.

به گزارش مهر، حسن‌سعادتمند گفت: باید رویه‌های ما در واگذاری طرح‌های پیمانکاری تغییر کند و با به روز شدن کار‌ها بتوانیم به تسریع در اجرا و کیفی‌سازی امور کمک کنیم.

وی بیان‌ کرد: موضوع مجوز گرفتن شرکت‌های تعاونی دستگاه‌های اجرایی برای ورود در مناقصات اشکال قانونی دارد و صندوق‌های بازنشستگی هم نمی‌توانند در مناقصه محدود شرکت کنند.

سعادتمند تصریح ‌کرد: جامعه پیمانکاری در شرایط رکود اقتصادی به سختی توانسته روی پای خود بایستد و ادامه حیات بدهد و اگر بخواهیم با اعمال محدودیت‌های دیگر و یا مجوز دادن به شرکت‌های خصولتی در این زمینه بی‌تدبیری کنیم مشکلات بخش خصوصی بیش‌تر می‌شود.

رییس هیأت مدیره کانون سراسری پیمانکاران ایران اظهار کرد: پیمانکاران کشور سرمایه ملی هستند که با کوله‌باری از تجارب ارزشمند می‌توانند در شرایط بد اقتصادی کمک دولت باشند و نگذارند چرخ سازندگی و عمران در کشور از حرکت باز ایستد.

وی گفت: نباید بگذاریم این شرکت‌ها که به سختی شکل گرفته‌اند به تدریج کاهش پیدا کنند و از خدمت‌رسانی ناامید شوند بلکه باید با حمایت‌های اصولی می‌توان موانع واگذاری طرح‌ها را برطرف کرد به کاهش تصدی‌گری دولت هم کمک کرد.

 

سعادتمند اضافه‌ کرد: معاملات دولتی فقط مناقصه نیست بلکه خریدهای اداری نیز مطرح است و اگر بخواهیم دوباره دولتی‌‌ها را وارد معاملات و اجرای طرح‌ها کنیم به بخش خصوصی آسیب جدی زده‌ایم.