رعایت دقیق دستورالعمل‌ها در مناقصات

رییس انجمن شرکت‌های ساختمانی‌ و تأسیساتی استان قزوین مطرح‌کرد رعایت دقیق دستورالعمل‌ها در مناقصات ‌ رییس انجمن شرکت‌های ساختمانی ‌و تأسیساتی استان قزوین گفت: برای تقویت متخصصان بومی باید پیمانکاران استان در واگذاری طرح‌های عمرانی در اولویت قرار گیرند. به گزارش ‌مهر، مدنی بیان‌کرد: اعتبارات عمرانی متناسب با حجم کار‌ها نیست و به همین دلیل […]

رییس انجمن شرکت‌های ساختمانی‌ و تأسیساتی استان قزوین مطرح‌کرد

رعایت دقیق دستورالعمل‌ها در مناقصات

رییس انجمن شرکت‌های ساختمانی ‌و تأسیساتی استان قزوین گفت: برای تقویت متخصصان بومی باید پیمانکاران استان در واگذاری طرح‌های عمرانی در اولویت قرار گیرند.

به گزارش ‌مهر، مدنی بیان‌کرد: اعتبارات عمرانی متناسب با حجم کار‌ها نیست و به همین دلیل پیمانکاران با مشکلات جدی در این زمینه روبه‌رو هستند.

وی افزود: میزان تخصیص اعتبارات برای طرح‌های عمرانی بسیار تدریجی و اندک است و نمی‌تواند برای پیمانکاران مشکل‌گشا باشد اما امیدواریم در دولت دوازدهم با گشایش‌های اعتباری این خلأ جبران شود.

رییس انجمن شرکت‌های ساختمانی ‌و تأسیساتی استان بیان ‌کرد: در کنار کم شدن تعداد پروژه‌ها که بسیاری از پیمانکاران را دچار مشکلات مالی کرده است شاهد صدور مجوز برای فارغ‌التحصیلان جدید و دایر کردن شرکت‌های پیمانکاری هستیم که به نظر می‌رسد این رویکرد منطقی نیست و مشکلات را بیش‌تر می‌کند.

وی یادآورشد: انتقاد می‌شود که در استان پیمانکاران گرید یک نداریم در شرایطی که ما برای حفظ گرید دو و ۳ خود هم به دلیل واگذار نشدن پروژه مشکل داریم چگونه می‌توانیم جایگاه خود را تقویت کنیم.

مدنی اضافه کرد: فعالیت ۸۴۸ شرکت پیمانکاری که صلاحیت آنها تأیید شده قابل‌توجه است اما تعداد پروژه‌ها بسیار کم است و جوابگوی نیاز‌ها نیست.

وی گفت: به دلیل هماهنگ نبودن عرضه ‌و تقاضا شاهد کاهش قیمت در مناقصات هستیم که این کار به نزول کیفیت پروژه‌ها منجر می‌شود، لذا باید کارشناسان بررسی کنند تا بهترین قیمت به جای کم‌ترین قیمت در مناقصه مورد توجه قرار گیرد.

رییس انجمن شرکت‌های ساختمانی ‌و تأسیساتی استان اظهار کرد: در برخی دستگاه‌های اجرایی واگذار‌کنندگان پروژه با قیمت‌های کارشناسی آشنا نیستند و در این زمینه پیمانکاران مشکلات جدی دارند.

 

وی رعایت دقیق دستورالعمل‌ها را در مناقصات خواستار شد و از مسؤولان خواست در واگذاری پروژه‌های عمرانی، شرکت‌های پیمانکاری استانی و بومی را در اولویت قرار دهند.