فیشینگ برای سرقت اپل آیدی ایرانیان!

فیشینگ برای سرقت اپل آیدی ایرانیان! رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شگرد نوین سارقان و کلاهبرداران فضای سایبر برای دستیابی به اپل‌آیدی گوشی‌های هوشمند از طریق فیشینگ سایت اپل خبر داد. به گزارش سیتنا، جوادجهانشیری در رابطه با شگرد نوین از سوی برخی کلاهبرداران فضای سایبری گفت: با توجه به شکایت احدی از […]

فیشینگ برای سرقت اپل آیدی ایرانیان!

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شگرد نوین سارقان و کلاهبرداران فضای سایبر برای دستیابی به اپل‌آیدی گوشی‌های هوشمند از طریق فیشینگ سایت اپل خبر داد.

به گزارش سیتنا، جوادجهانشیری در رابطه با شگرد نوین از سوی برخی کلاهبرداران فضای سایبری گفت: با توجه به شکایت احدی از شهروندان مبنی بر این‌که فرد سارقی با دستیابی به iCloud گوشی آیفون علاوه بر سرقت گوشی توانسته رمز اپل آیدی گوشی را تغییر و از دسترس صاحب آن خارج نماید، لذا فرایند رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان در تحقیقات مقدماتی متوجه شدند شاکی در لیست شماره تماس‌های ضروری خود نام پدر خویش را ذخیره نموده که سارق توانسته از طریق همین شماره، پیامکی جعلی از طرف سایت اپل تحت عنوان این‌که «گوشی شما هم اکنون در موقعیت جغرافیایی *** قرار گرفته که با وارد نمودن رمز iCloud خود می‌توانید موقعیت دقیق و جزییات اطلاعات آن را ببینید! ” ارسال نماید که متأسفانه شاکی نیز بلافاصله بدون توجه به توصیه‌های پلیس و تشخیص سایت واقعی از سایت جعلی و فیشینگ شده اقدام به وارد نمودن اطلاعات iCloud و رمز اپل آیدی خود کرده است.

جهانشیری ادامه داد: با توجه به شواهد موجود پیامک حاوی سایت پیشنهادی که رمز عبور را درخواست نموده جعلی و سایت آن فیشینگ شده بوده است و فرد سارق با دستیابی به iCloud گوشی اپل رمز آن را نیز تغییر داده و هرگونه دست یابی به گوشی را غیرممکن ساخته است.

رییس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: با توجه به این‌که برخی گوشی‌های هوشمند از فضای ابری پشتیبانی می‌کنند و دست یابی به فضای ابری می‌تواند سایر دسترسی‌‌‌‌ها را میسر نماید لذا شهروندان در هنگام ورود به این‌گونه از سایت‌ها به آدرس سایت مذکور و جزییات آن دقت کنند تا ناخواسته اطلاعات حساب کاربری و رمز عبور خود را از طریق سایت‌های جعلی در اختیار سارقین قرار ندهند.

 

شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت نموده و از آخرین رویداد‌‌‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.