اپراتورهای اینترنت ۵ استان موفق به کسب «سطح یک» رضایت مردمی شدند

اپراتورهای اینترنت ۵ استان موفق به کسب «سطح یک» رضایت مردمی شدند معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: براساس نتایج رتبه‌بندی استانی اپراتورهای ارایه‌‌دهنده اینترنت پرسرعت (ADSL) برپایه نظرسنجی مردمی در زمستان پارسال، اپراتور‌ها در ۵ استان موفق به کسب «سطح یک » رضایت مردمی شدند. به گزارش […]

اپراتورهای اینترنت ۵ استان موفق به کسب «سطح یک» رضایت مردمی شدند

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: براساس نتایج رتبه‌بندی استانی اپراتورهای ارایه‌‌دهنده اینترنت پرسرعت (ADSL) برپایه نظرسنجی مردمی در زمستان پارسال، اپراتور‌ها در ۵ استان موفق به کسب «سطح یک » رضایت مردمی شدند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی افزود: ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت براساس نظرسنجی از ۳۵ هزار کاربر سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) و با هدف ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف در بین اپراتور‌ها و ارتقای سطح کیفی و کمی این سرویس‌ها انجام شد.

این مقام رگولاتوری اضافه کرد: فرایند نظرسنجی تلفنی از مشترکان اپراتور‌ها و سطح‌بندی آنها به تفکیک استان و انتشار نتایج آن همزمان با روش‌های الکترونیکی و پیامکی در سال جاری نیز به صورت مستمر ادامه دارد.

فلاح جوشقانی درباره نحوه رتبه‌بندی اپراتور‌ها اظهار داشت: اپراتور‌ها با توجه به میزان امتیاز رضایت‌مندی کسب شده از مشترکان، در ۵ سطح دسته‌بندی می‌شوند که براساس آن امتیازهای ۹۰ تا ۱۰۰ سطح یک، ۸۰ تا ۹۰ سطح دو، ۷۰ تا ۸۰ سطح ۳، ۶۰ تا ۷۰ سطح چهارم و با کسب ۶۰ امتیاز سطح ۵ را کسب می‌کنند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه‌‌ترین گزارش خود شمار کاربران اینترنت پرسرعت را که در آغاز دولت یازدهم ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود، ۳۷ میلیون نفر اعلام کرد که رشد بیش از ۱۰ برابری را ثبت کرده است.

 

همچنین میزان رشد پهنای باند اینترنت بین‌الملل از ۷۲ گیگابایت در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۲ به ۶۷۳ گیگابایت در ثانیه رسیده است.