زیرساخت سامانه‌های شفاف‌سازی چرخه کالا و ارز آماده است

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیرساخت سامانه‌های شفاف‌سازی چرخه کالا و ارز آماده است سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: زیرساخت و نرم‌افزار همه سامانه‌های شفاف‌سازی چرخه کالا و پول در کشور آماده شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خورشیدی با بیان این‌که برای شفاف‌سازی […]

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

زیرساخت سامانه‌های شفاف‌سازی چرخه کالا و ارز آماده است

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: زیرساخت و نرم‌افزار همه سامانه‌های شفاف‌سازی چرخه کالا و پول در کشور آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خورشیدی با بیان این‌که برای شفاف‌سازی چرخه کالا و پول در کشور باید ۸ سامانه اصلی راه‌اندازی شود، اظهارکرد: اکنون سامانه جامع امور گمرکی و پورتال ارزی ۱۰۰ درصد عملیاتی شده‌اند و بقیه سامانه‌ها مراحل عملیاتی شدن را طی می‌کنند.

وی اضافه‌کرد: همه این سامانه‌ها با یکدیگر در ارتباط هستند و مجموعه اطلاع آنها از سامانه جامع شناسایی کالای قاچاق عبور می‌کند.

خورشیدی گفت: سامانه جامع شناسایی کالای قاچاق مشخصات کالاهای قاچاق را در اختیار گمرک، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات قرار می‌دهد.

وی با بیان این‌که همه کالاهایی که در کشور حمل می‌شوند باید بارنامه داشته باشند، افزود: صدور بارنامه به وسیله سامانه جامع بارنامه برخط سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای است.

خورشیدی گفت: این سامانه صدور بارنامه برای کالاهای وارداتی را مشروط به ثبت شدن مبدأ و مقصد کالا در سامانه جامع انبار‌ها کرده است.

وی افزود: اگر کالایی در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده باشد امکان صدور بارنامه برای آن وجود ندارد.

 

خورشیدی گفت: پته کالا نیز از گمرک به سامانه بارنامه برخط ارسال می‌شود و براساس آن سامانه بارنامه برخط بارنامه آن کالا را تنظیم می‌کند.