عدم حضور در مناقصات بین‌المللی در پی تحریم‌ها

دبیر انجمن تولیدکنندگان خودرو مطرح کرد عدم حضور در مناقصات بین‌المللی در پی تحریم‌ها دبیر انجمن تولید‌کنندگان خودرو گفت: تا پیش از این به دلیل اعمال تحریم‌ها نمی‌توانستیم در هیچ مناقصه و قراردادی در بازارهای بین‌المللی شرکت کنیم و می‌توان گفت صنعت خودروسازی یکی از اولین‌ صنعت‌هایی است که توانست از توافق هسته‌ای بهره ببرد. […]

دبیر انجمن تولیدکنندگان خودرو مطرح کرد

عدم حضور در مناقصات بین‌المللی در پی تحریم‌ها

دبیر انجمن تولید‌کنندگان خودرو گفت: تا پیش از این به دلیل اعمال تحریم‌ها نمی‌توانستیم در هیچ مناقصه و قراردادی در بازارهای بین‌المللی شرکت کنیم و می‌توان گفت صنعت خودروسازی یکی از اولین‌ صنعت‌هایی است که توانست از توافق هسته‌ای بهره ببرد.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص کنسرسیوم تولید پلتفرم ایران خودرو گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در خودروساز شدن کامل یک کشور، طراحی و تولید پلتفرم است که با این قرارداد ۱۰ جانبه که با حضور شرکت‌های خارجی و دانشگاه‌های داخلی انجام شد ما توانستیم گام بزرگی در صنعت خودروسازی کشور‌ برداریم.

وی ادامه‌داد: با راه‌اندازی این پلتفرم ایران خودرو توانایی عرضه خودروهای گوناگون را دارد. ضمن آن‌که از همان ابتدا قطعه‌سازان در این پروژه حضور دارند و از نظر فنی در ساخت قطعاتی همچون اکسل، گیربکس، جعبه دنده، موتور و سایر قطعات مشارکت خواهند کرد.

نعمت‌بخش گفت: در این بین قطعه‌سازان اگر از لحاظ کیفیت و یا تکنولوژی نتوانند نیازهای پلتفرم را تأمین کنند می‌توانند با مشارکت با یک قطعه‌ساز خارجی کیفیت و استانداردهای لازم را کسب کنند که این امر امکان خوبی برای صنایع قطعه‌سازی کشور است.

وی ادامه‌داد: اتاق‌های مختلفی بر روی سگمنت‌های مختلف نصب خواهد شد و این پلتفرم می‌تواند آینده روشنی برای صنعت خودروسازی کشور رقم بزند و خودروهای قدیمی را به تدریج خارج کند.

 

نعمت‌بخش تصریح‌کرد: می‌توانیم این اتفاق را یکی از ثمره‌های برجام بنامیم زیرا تا پیش از این به دلیل اعمال تحریم‌ها نمی‌توانستیم در هیچ مناقصه و قراردادی در بازارهای بین‌المللی شرکت کنیم و می‌توان گفت صنعت خودروسازی یکی از اولین‌ صنعت‌هایی است که توانست از توافق هسته‌ای بهره ببرد.