العین- استقلال: بر طبل شادانه بکوب

العین- استقلال: بر طبل شادانه بکوب  استقلال امشب و از ساعت ۲۳: ۱۵ در ورزشگاه هزاع بن زاید العین امارات می‌خواهد با صعود به یک چهارم نهایی فصل را تمام کند. به گزارش وب‌سایت برنامه نود، استقلال در آستانه صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا قرار دارد و نمی‌خواهد این فرصت طلایی را از […]

العین- استقلال: بر طبل شادانه بکوب

 استقلال امشب و از ساعت ۲۳: ۱۵ در ورزشگاه هزاع بن زاید العین امارات می‌خواهد با صعود به یک چهارم نهایی فصل را تمام کند.

به گزارش وب‌سایت برنامه نود، استقلال در آستانه صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا قرار دارد و نمی‌خواهد این فرصت طلایی را از دست بدهد. هفته گذشته در بازی رفت استقلال- العین در حالیکه دو تیم به تساوی رضایت داده بودند یک پنالتی بادآورده به کمک استقلال آمد. استقلال با آن پنالتی یک-صفر العین را برد و فردا با پشتوانه‌ای ارزشمند پای به دیدار برگشت می‌گذارد.

برد یک- صفر خانگی اندوخته مطلوبی در بازی‌های حذفی است، استقلال اگر در بازی امشب در العین دو-یک هم ببازد صعود می‌کند. آبی‌ها باید قدر این فرصت طلایی را بدانند و خود را به جمع ۸ تیم برتر آسیا برسانند.

درست است که العین در این فصل در لیگ امارات چهارم شد و در بازی رفت هم باخته اما اصلاً نباید این تیم را دست کم گرفت. العین در گروهی که ذوب آهن هم قرار داشت اول شد و تیم قدرتمندی است. العین همیشه در آسیا تیمی متفاوت بوده و در سال ۲۰۱۶ فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد.

هدایت العین بر عهده زوران مامیچ کروات است. در کنار عمرعبدالرحمان تکنیکی، مرد سال آسیا، العین چند بازیکن مطرح دیگر هم دارد. کایو، هافبک برزیلی العین گلزن قهاری است. دانیلو آسپریلای کلمبیایی دیگر بازیکن مهم العین به شمار می‌رود. به برادر عبدالرحمن هم باشد اشاره کرد.

العین در سال گذشته در همین مرحله یک هشتم نهایی ذوب آهن را حذف کرد و استقلال باید کاملاً هوشیار باشد. این تیم یک بار هم مانع صعود استقلال شده است.

بازی العین- استقلال آخرین مسابقه استقلال در این فصل است. این تیم می‌خواهد پس از یک نیم فصل رویایی، پایانی خوش برای خودش رقم بزند. این پایان اگر با صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا همراه شود باعث خواهد شد تا علیرضامنصوریان برای قهرمان کردن استقلال در آسیا برنامه‌ریزی کند.

منصوریان برای این بازی مشکلاتی هم دارد. فرشید اسماعیلی محروم است. به نظر می‌رسد سرمربی استقلال به فکر استفاده از امید ابراهیمی و حتی امید نورافکن است. امید ابراهیمی و وریا غفوری مصدومیت را پشت سر گذاشتند و آماده بازی‌اند. از طرفی منصوریان به نورافکن گفته که خود را از کره جنوبی به امارات برساند.

تدارک ویژه‌ی العین برای عبور از استقلال

العینی‌ها برای شکست استقلال و صعود به مرحله ی بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تدارک ویژه‌ای را فراهم کردند.

با تصمیم مامیچ تیم فوتبال العین یک روز زودتر از همیشه اردوی پیش از بازی خود را برابر استقلال تشکیل داد. به همین دلیل از روز شنبه بازیکنان العین در هتل هیلتون مستقر شدند تا تمام تمرکز بازیکنان تا شروع بازی برابر استقلال روی این دیدار متمرکز باشد.

مامیچ در روز اول اردو آنالیزهای تصویری مختلفی را برای بازیکنان آماده کرده بود تا بازیکنان با شرایط فردی و تیمی استقلالی‌ها بیش‌تر از گذشته آشنا شوند و اشتباهات فردی دیدار رفت را در دیدار خانگی تکرار نکنند.

در این جلسات محمد‌العنزی، جانشین سعیدجمعه محروم در ترکیب العین شده و مامیچ برای این بازیکن برنامه‌های مختلفی را آماده کرده تا مدافع جانشین ترکیب العین برابر استقلال با آمادگی کامل برابر این تیم قرار بگیرد.

مامیچ امیدوار است تا فصل سخت خود در العین را با شیرینی صعود به جمع ۸ تیم برتر به پایان برساند.

هر چند از کسب عنوان پر اهمیت نایب قهرمانی آسیا برای العین در فصل جاری مدت زیادی نمی‌گذرد اما شاگردان مامیچ در این فصل نتایج خوبی در لیگ داخلی کسب نکردند تا تمام امید آنها به مسابقات آسیایی باشد.

العین در لیگ پس از سال‌ها در رده ی چهارم قرار گرفت تا شانس کسب سهمیه ی مسابقات آسیایی را از دست بدهد. آنها در جام حذفی نیز نتوانستند عنوان مناسبی را کسب کنند و از این مسابقات نیز کنار رفتند تا تمام تمرکز آنها اکنون روی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشد.

استقلال برخلاف العین لیگ ایران را در رده دوم تمام کرد و با نتایجی که در نیم فصل دوم کسب کرد چهره یک تیم موفق را برای هواداران خود ترسیم کرده است.

هر چند عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان برای العینی‌ها دور از دسترس به نظر می‌رسد اما مطمئناً حضور در جمع ۸ تیم برتر اتفاقی است که می‌تواند در پایان فصل کارنامه ی مامیچ را نزد مدیران العین قابل قبول‌تر کند.

استقلال و تکرار استراتژی بازی رفت

بستن منافذ دفاعی و ارایه یک بازی کاملاً بسته استراتژی اصلی استقلال در دیدار مقابل العین است.

پس از تمرین این شکل از بازی در دیدار رفت مقابل العین آبی‌‌ها در دیدار برگشت نیز برای حفظ تک گل خود با محکم‌ترین کمربند دفاعی ممکن و ایجاد تراکم در میانه میدان و پشت محوطه جریمه به دیدار حریف می‌روند.

این در حالی است که العین با ۳ مهاجم (کایو، آسپریا و شمرانی) و حمایت عمر عبدالرحمان قصد دارد تهاجمی‌‌ترین بازی فصل خود را به نمایش بگذارد که این مسأله باعث خواهد شد استقلال با حملات سریع دروازه حریف را تهدید کند. اصولاً در بازی‌هایی مثل این که اساس کار بر آرایش دفاعی است، حملات سریع نقش مهمی در محتاط کردن تیم رقیب دارند. کاری که استقلال در آن استاد است.

علیرضا منصوریان که تمرینات ذهنی و تاکتیکی خود تا قبل از آخرین دیدار سال را با کمک دستیارانش به انتها رسانده است، حالا امیدوار است پروژه امسال خود را با کسب یک نتیجه خوب در شهر العین به اتمام برساند. مسابقه‌ای که گل نخوردن در آن ضامن صعود استقلال به جمع ۸ تیم برتر آسیا خواهد بود.

همچنین کاوه رضایی مهاجم استقلال در دومین سال متوالی در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل العین قرار خواهد گرفت.

کاوه سال گذشته با ذوب آهن در همین مرحله مقابل العین ایستاد که تیمش در دو بازی رفت و برگشت مغلوب بنفش‌پوش‌های اماراتی شد و از تورنمنت کنار رفت. جالب این‌که پوشیدن کفش آبی در بازی برگشت ذوب آهن – العین سروصدا کرد و نشانه‌ای از حضور قریب‌الوقوع این مهاجم در استقلال تلقی شد.

کاوه که در بازی رفت تک گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده امیدوار است با زدن گل ششم در این تورنمنت مهم آسیایی هم به صدرجدول گلزنان آسیا برسد و هم باعث صعود تیمش به دور بعدی و حضور در جمع ۸ تیم آسیایی بشود.

 

گلزنی استقلال مقابل العین از آنجا اهمیت دارد که اگر استقلال تنها یک گل وارد دروازه خالدعیسی کند العین برای جبران باید ۳ گل به ثمر برساند که این مسأله با توجه به قدرت دفاعی استقلال کمی بعید است.