نتیجه نهایی انتخابات شوراهای شهر تهران تأیید شد

استاندار تهران نتیجه نهایی انتخابات شوراهای شهر تهران تأیید شد استاندار تهران با اشاره به تأیید نتیجه نهایی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز نتایج تأیید شده اعلام خواهد شد. به گزارش ایلنا، سیدحسین‌هاشمی در حاشیه دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در سال ۱۳۹۶ در جمع خبرنگاران […]

استاندار تهران

نتیجه نهایی انتخابات شوراهای شهر تهران تأیید شد

استاندار تهران با اشاره به تأیید نتیجه نهایی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز نتایج تأیید شده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سیدحسین‌هاشمی در حاشیه دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در سال ۱۳۹۶ در جمع خبرنگاران گفت: هیأت اجرایی و نظارت در خصوص نتیجه انتخابات زمانی که تفاهم می‌کنند به معنی تأیید نتیجه انتخابات است. با توجه به گزارش تخلفاتی که در هیأت‌های قانونی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً نتایج اعلام شده، انتخابات در شهر تهران تأیید شد؛ البته اگر شکایت دیگری وجود داشته باشد، هیأت نظارت مرکزی مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی افزود: سایر شهرستان‌ها نتایج تأیید شده اعلام می‌شود، البته گزارش‌هایی مبنی بر خرید رأی در چند شهرستان داده شده بود که دستور دادم دقیقاً بررسی و مر قانون برای آنها اجرا شود.

استاندار تهران در خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران نیز گفت: تاکنون گزارشی از ابتلا به این بیماری در سطح استان داده نشده است، البته با توجه به این‌که این بیماری از گوشت قرمز آلوده آغاز می‌شود، اعلام کرده‌ایم که با حساسیت این موضوع در سطح استان رصد شود.

هاشمی همچنین در خصوص مصوبات دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران اظهار کرد: در این جلسه بودجه استان تهران مورد بررسی قرار گرفت که بودجه اعتبارات ملی استان تهران ۱۸۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است و همچنین اعتبارات ملی استانی ۲۴۷ میلیارد تومان مقرر شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تهران نیز ۳۳۵ میلیارد تومان و جمع کل اعتبارات هزینه‌ای استان تهران ۵۴۰ میلیارد تومان است.

استاندار تهران جمع کل اعتبارات استان تهران را شامل بخش عمرانی و هزینه‌ای و ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای سال ۹۶ عنوان کرد و افزود: اعتبارات تخصیص داده شده به استان تهران ۸ درصد درآمد این استان به خزانه واریز شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تصویب طرح ساماندهی مرتضی‌گرد در این جلسه اشاره کرد و افزود: مراحل قانونی طرح ساماندهی مرتضی‌گرد پس از تصویب در این جلسه پیگیری خواهد شد. همچنین طرح ساماندهی منطقه اسکاره و امامزاده داوود نیز به تصویب رسید.

اعتراض لیست خدمت به هیأت نظارت استان تهران

در همین ارتباط، عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران گفت: اعضای لیست خدمت اعتراض خود را به هیأت نظارت استان تهران ارایه کردند.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که هیأت نظارت شهر تهران بدون آن‌که به شکایت اعضای لیست خدمت که شمارش ۱۰ درصد از صندوق‌های رأی بود توجه کند صحت انتخابات تهران را تأیید کرده، گفت: براساس قانون اگر کاندیدا‌‌ها باز هم اعتراض داشته باشند، دو روز مهلت دارند که شکایت خود را به هیأت نظارت استان تهران ارایه کنند که ما این شکایت را به شورای استان ارسال کردیم. امیدواریم این حق قانونی ما که باز کردن ۱۰ درصد صندوق‌هاست، اجرایی شود.

وی ادامه داد: این حق قانونی کاندیداهای انتخابات شوراست که قانون‌گذار آن را پیش‌بینی کرده است؛ امیدواریم حق ما داده شود.

بازشماری صندوق‌‌‌ها بدون حضور نماینده نامزد‌‌ها صورت گرفته

همچنین به دنبال تأیید رسمی نتایج انتخابات شورای شهر تهران توسط هیأت نظارت بر انتخابات، رییس کمیته فرهنگی شورای شهر با طرح شکایتی خواستار مشاهده صورتجلسات تک‌تک صندوق‌های اخذ رأی به تفکیک شد.

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این‌که پیش از این طی شکایت رسمی که اول خرداد ماه به هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ارسال شده بود، شماری از تخلفات صورت گرفته را به اتفاق دیگر اعضای معترض، گزارش کرده بودیم، گفت: درخواست مطرح شده این بود که صورت‌جلسه بازشماری ۱۰ درصد از صندوق‌‌‌ها با صورتجلسات شمارش اولیه مطابقت داده شود. اما هیأت‌های نظارت و اجرایی انتخابات صورتجلسات مذکور را صرفاً با سامانه تجمیع آرا در وزارت کشور تطبیق دادند که این فرایند هم بدون حضور نماینده نامزدهای معترض صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که فرمانداری تهران به‌رغم درخواست نمایندگان لیست خدمت امکان حضور ناظران نامزد‌‌ها را در محل صندوق‌های اخذ رأی فراهم نکرده و حق قانونی و مسلم آنها را نادیده گرفته است، در طرح شکایتی دوباره به رییس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دو درخواست را مطرح کردم.

 

شاکری افزود: درخواست نخست بنده این است که امکان مشاهده تک‌تک فرم صورتجلسات شمارش آرای هر صندوق برای نامزدهای معترض فراهم شود و دوم این‌که ۱۰ درصد از صندوق‌‌‌ها براساس تطبیق برگه رأی با فرم صورتجلسات موجود (و نه سامانه تجمیع آرای وزارت کشور) با حضور بنده یا نماینده معرفی شده توسط اینجانب بازشماری شود.