برگزاری مناقصه سد خرمرود تویسرکان به شکل فاینانس داخلی

برگزاری مناقصه سد خرمرود تویسرکان به شکل فاینانس داخلی نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوادث غیرمترقبه به استان همدان اختصاص یافت. به گزارش مهر، محمدمهدی‌مفتح با بیان این‌که سد خرمرود تویسرکان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه به شمار می‌رود، اظهار‌ کرد: این سد در گسترش و ایجاد […]

برگزاری مناقصه سد خرمرود تویسرکان به شکل فاینانس داخلی

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوادث غیرمترقبه به استان همدان اختصاص یافت.

به گزارش مهر، محمدمهدی‌مفتح با بیان این‌که سد خرمرود تویسرکان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه به شمار می‌رود، اظهار‌ کرد: این سد در گسترش و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه گردشگری اثرگذار است و از طرفی دیگر آب شرب پایدار روستاهای اطراف را تأمین می‌کند.

وی با بیان این‌که امسال در لایحه بودجه تنها ۱۰۰هزار تومان به این پروژه اختصاص یافته بود، عنوان‌ کرد: سعی شد موانع از سر راه طرح برداشته شود و با طی تمام تشریفات قانونی، مناقصه برگزار و به شکل فاینانس داخلی، سرمایه‌گذاری طرح انجام شد چراکه ما منتظر دولت نیستیم که سالیانه اعتبار اختصاص دهد.

وی افزود: تعداد زیادی از پروژ‌ه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شد که دولت هزینه‌های سرمایه‌گذاران و سود آنها را در سالیان پس از بهره‌برداری تضمین کرده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که کلنگ‌زنی سد خرمرود تویسرکان سوری نیست، یادآور‌شد: فعالیت ماشین‌آلات برای اجرای طرح مورد نظر آغاز شده است.

مفتح با بیان این‌که زمان اجرای فاضلاب تویسرکان به پایان رسیده است، عنوان‌ کرد: با این وجود هنوز طرح فاضلاب تویسرکان به پایان نرسیده و باید اعتبارات برای تکمیل طرح اختصاص یابد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ۲٫۸میلیارد تومان اعتبار برای تعدادی از طرح‌های شهرستان در نظر گرفته شده است، گفت: طی دو سال گذشته سرمازدگی در تویسرکان ۹۰ درصد محصول گردوی تویسرکان را با آسیب مواجه کرد که براساس پیگیری‌ها خسارت شهرستان برآورد شد و در سازمان برنامه ‌و بودجه نیز اعتبار مشخص و به هیأت دولت ارسال شد.

 

وی گفت: در نهایت ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوادث غیرمترقبه به تویسرکان و ۶۰ میلیارد تومان نیز به دیگر شهرستان‌ها اختصاص پیدا کرد.