رگولاتوری صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت را ضابطه‌مند می‌کند

رگولاتوری صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت را ضابطه‌مند می‌کند پیش‌نویس مصوبه «اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی» با مشارکت صاحب‌نظران، متخصصان، دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان و تعدادی از رؤسای انجمن‌های صنفی این دفاتر در حال تدوین است. به گزارش ایسنا، معاون امور پستی سازمان رگولاتوری گفت: براساس […]

رگولاتوری صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت را ضابطه‌مند می‌کند

پیش‌نویس مصوبه «اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی» با مشارکت صاحب‌نظران، متخصصان، دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان و تعدادی از رؤسای انجمن‌های صنفی این دفاتر در حال تدوین است.

به گزارش ایسنا، معاون امور پستی سازمان رگولاتوری گفت: براساس ماده ۲۶ اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران که در مرداد سال ۱۳۹۵ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، صدور مجوز راه‌اندازی، تأسیس و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و برون‌سپاری خدمات دولت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی واگذار شده است.

مجتبی‌نصیری افزود: از زمان تصویب مجلس بایستی آیین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات متناسب با قانون به‌روزرسانی و اجرایی شود. بر همین اساس، آیین‌نامه قبلی در این زمینه با نظرخواهی از ذی‌نفعان بازنگری و تصمیم بر این شد که فرایند صدور، تمدید و امور مربوط به مدیریت دفاتر پیشخوان خدمات دولت در قالب پیش‌نویس «اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت» تهیه و برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شود. همچنین مصوبه‌های مربوط به برون‌سپاری خدمات، برای تصویب از سوی مراجع ذی‌صلاح، به صورت جداگانه تهیه شود.

وی با اشاره به این‌که پیش‌نویس تهیه شده برای نظرخواهی از تمامی انجمن‌های صنفی استانی به ادارات کل مناطق ۹‌گانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده است، تصریح کرد: ادارات کل مناطق ۹‌گانه سازمان قرار است جلساتی را با انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان برگزار کرده و ضمن تشریح آیین‌نامه، نظرات آنها را دریافت کنند.

نصیری افزود: پس از دریافت و جمع‌بندی نظرات، پیش‌نویس مصوبه در کمیته تخصصی فرعی کمیسیون که با حضور کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت، نمایندگان انجمن‌های استانی و سایر ذی‌نفعان برگزار می‌شود، بررسی و پس از جمع‌بندی نظرات برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال می‌شود.

 

وی تصریح کرد: پس از تصویب اصول حاکم بر صدور پروانه پیشخوان خدمات دولت، مصوبات مورد نیاز برای فرایند برون‌سپاری خدمات اجرایی می‌شود.