اتصال بحث برانگیز دنیای آنلاین و آفلاین گوگل در اقدام بحث برانگیز، کاربران اینترنت را در خرید آنلاین حتی پس از آنکه آفلاین شدند ردیابی میکند. به گزارش مهر، نیوز فکتور در گزارشی نوشت: استفاده از هوش مصنوعی یا همان یادگیری ماشینی به بازاریابها کمک میکند که بهتر از گذشته، موفقیت تبلیغاتشان را در دنیای […]
اتصال بحث برانگیز دنیای آنلاین و آفلاین
گوگل در اقدام بحث برانگیز، کاربران اینترنت را در خرید آنلاین حتی پس از آنکه آفلاین شدند ردیابی میکند.
به گزارش مهر، نیوز فکتور در گزارشی نوشت: استفاده از هوش مصنوعی یا همان یادگیری ماشینی به بازاریابها کمک میکند که بهتر از گذشته، موفقیت تبلیغاتشان را در دنیای وب دنبال کنند. در واقع آنها حالا میتوانند بفهمند که آیا مشتریان پس از مشاهده تبلیغات، از طریق کارت اعتباری خود محصولی خریداری میکنند یا نه، حتی زمانی که آفلاین شده باشند.
این امکان منحصربهفرد توسط گوگل و با نام Google Attribution به دنیا ارایه شده و به بیان ساده میتوان گفت این شرکت به دنبال آن است که بفهمد مشتریان چه زمان و چرا پول خود را برای محصولی خاص خرج میکنند.
همزمان حامیان حریم شخصی و بسیاری از کاربران اینترنتی که از این طریق خرید میکنند نگرانیهایی را در این خصوص مطرح کردهاند، زیرا به گفته آنها اکنون گوگل میتواند رفتار مشتریان را از زمانی که نخستین جستجو را انجام میدهند تا نهایی کردن خرید زیر نظر قرار دهد.
این امکان جدید فعلا به صورت نسخه اولیه (بتا) در جریان برگزاری کنفرانس Marketing Next در سانفرانسیسکو به دنیا معرفی شده است.
معاون بازاریابی و امور تجاری گوگل اعلام کرد که این نوآوری امکان منحصربهفردی را برای بازاریابان فراهم میکند که تأثیر تبلیغاتشان را بدون پرداخت هزینه اضافی مورد بررسی دقیق قرار دهند.
ابزار جدید گوگل از دادههای به دست آمده از اپلیکیشنهایی همچون AdWords، Google Analytics و DoubleClick Search برای درک بهتر رفتار مشتریان در دنیای وب استفاده میکند.
البته گوگل اعلام کرده که حتی پس از پایان دوره ارایه اولیه، این امکان برای تمامی بازاریابان قابل استفاده نخواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.