پیوست زیست‌محیطی و فرهنگی‌–اجتماعی، ضمیمه پروژه‌ بام کرمان شد

شهردار کرمان پیوست زیست‌محیطی و فرهنگی‌–اجتماعی، ضمیمه پروژه‌ بام کرمان شد شهردار کرمان گفت: پیوست زیست‌محیطی و فرهنگی-اجتماعی ضمیمه پروژه‌ بام کرمان شد. علی بابایی با اشاره به احداث هتل در پروژه‌ی بام کرمان افزود: علاوه بر این مجموعه‌های دیگری مثل یک مسجد خیلی بزرگ در ضلع شرقی هتل و پل معلق جذاب احداث می‌شود. […]

شهردار کرمان

پیوست زیست‌محیطی و فرهنگی‌–اجتماعی، ضمیمه پروژه‌ بام کرمان شد

شهردار کرمان گفت: پیوست زیست‌محیطی و فرهنگی-اجتماعی ضمیمه پروژه‌ بام کرمان شد.

علی بابایی با اشاره به احداث هتل در پروژه‌ی بام کرمان افزود: علاوه بر این مجموعه‌های دیگری مثل یک مسجد خیلی بزرگ در ضلع شرقی هتل و پل معلق جذاب احداث می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، وی با بیان این که در پیوست زیست‌محیطی، فضای سبز و آب‌نما در نظر گرفته شده، تصریح کرد: به‌خاطر این‌که نمای کوه‌هایی که جاده در آنجا اجرا شده نازیبا نباشد، سرمایه‌گذار تعهد کرده که در همه‌ شیب‌‌ها فضای سبز و گاهی در ترکیب با آب‌نما ایجاد کند تا بدنه‌ کوه زخمی نماند.

شهردار کرمان هتل بام‌کرمان را پنج ستاره عنوان و تأکید کرد: البته باید نقشه‌ها به تأیید اداره کل میراث فرهنگی، محیط‌زیست و شهرداری برسد تا تعداد طبقات و نمای آن طبق ضوابط اجرا شود.

بابایی با بیان این که سه هکتار زمین در مالکیت سرمایه‌گذار است اظهار داشت: شهرداری هم طبق توافق، ۵ هکتار دیگر به سرمایه‌گذار اختصاص می‌دهد تا در آن فضای سبز ایجاد شود.

وی با اشاره به ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه‌ اولیه‌ پروژه بام کرمان گفت: زمین و پروانه سهم شهرداری بوده و قرار شده استانداری کار تأمین آب، برق و گاز را برای سرمایه‌گذار انجام دهد.

شهردار کرمان از اتمام پروژه بام کرمان تا ۴ سال دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر درآمدهای صنعت گردشگری را با هزینه‌هایی که برای استحصال نفت کرده و درآمدی ناپایدار کسب می‌کنیم مقایسه شود، اهمیت چنین پروژه‌هایی بیش‌تر نمایان می‌شود.

وی با بیان این که اولین تله‌کابین جنوب‌شرق کشور در کرمان احداث شده افزود: اگر تله‌کابین فقط یک روز اقامت گردشگران در کرمان را بیش‌تر کند، تحول زیادی در اقتصاد شهر و مردم ایجاد می‌کند.

 

بابایی با اشاره به تنها جنگل دست‌کاشت قائم در جنوب‌شرق تصریح کرد: این پروژه برای گردشگرانی که به کرمان می‌آیند جذابیت فراوانی ایجاد خواهد کرد.