سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی در زیرساخت‌ ارتباطات کشور

  معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال در زیرساخت‌های ارتباطات کشور سرمایه‌گذاری شد. به گزارش ایسنا، مرتضی براری در جلسه معارفه مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات لرستان، افزود: از این میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال توسط دولت بوده و مابقی توسط بخش خصوصی جذب شده […]

 

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال در زیرساخت‌های ارتباطات کشور سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش ایسنا، مرتضی براری در جلسه معارفه مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات لرستان، افزود: از این میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال توسط دولت بوده و مابقی توسط بخش خصوصی جذب شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت‌های استان توسط دولت و بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و تا پایان فعالیت دولت نیز ۱۵۰۰ میلیارد ریال دیگر سرمایه‌گذاری خواهد شد.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تصریح کرد: در مدت یاد شده ۳۵ هزار و ۵۴۰ خط اینترنت پرسرعت در لرستان وجود داشته که درحال حاضر به ۴۰ هزار رسیده و تا پایان فعالیت دولت دکتر روحانی به ۱۴۷ هزار خط می‌رسد.

براری اضافه کرد: ارزش حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات (ICT) کشور ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است که ۸۰ درصد این اقتصاد توسط جمعیت ۲۰ درصدی کشور در تهران تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون سهم مصرف این بخش بیش از ۸۰ درصد و سهم تولید کم‌تر از ۲۰ درصد است، خاطرنشان کرد: اقتصاد این بخش در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ به ترتیب ۲۶۵۰ و ۳۵۰۰ میلیارد یورو بوده که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰۰ میلیارد یورو افزایش یابد.

معاون وزیر ارتباطات بیان کرد: در حال حاضر سهم مخابرات در بازار ۶۰ و فن‌آوری اطلاعات ۴۰ درصد است که این دو باید در سال‌های آینده به ترتیب به ۲۰ و ۸۰ درصد تغییر یابد.

براری با اشاره به این‌که سال‌گذشته در بحث زیرساخت‌های ارتباطی لرستان ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، افزود: با توجه به این‌که بیش از ۱۳ درصد دانشجویان استان در این حوزه تحصیل می‌کنند، فرصت مناسبی برای ایجاد ثروت در این حوزه وجود دارد.

وی اظهار کرد: بیش از ۶ درصد هزینه‌ها در کشور در حوزه ICT بوده و در برنامه پنجم توسعه، حداقل ۵۰ درصد مراجعه مردم به دستگاه‌های دولتی کاهش یافته که این منجر به شفافیت، کاهش فساد اداری و افزایش رفاه و بهره‌وری شده است.

 

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: یک درصد جمعیت جهان در ایران است و باید یک درصد تولید فن‌آوری دنیا نیز در اختیار کشور باشد که با این احتساب، سهم ایران از اقتصاد ICT در سال ۲۰۲۰ می‌تواند ۱۴۰ هزار میلیارد تومان باشد.